اژه‌ای: در قبال ناهنجاری‌های اجتماعی باید روند اصلاح در پیش گرفت نه بگیر و ببند

رییس قوه قضاییه گفت: بدون تردید باید در راستای تحکیم امنیت جامعه و شهروندان، نسبت به اعمال مجازات قاطعانه و بازدارنده‌ی قانونی در قبال مخلان امنیت، اهتمام داشت؛ اما در مواردی نیز در قبال مرتکبان برخی ناهنجاری‌های اجتماعی می‌توان روند اصلاح را در پیش گرفت و مسئله را با کار قضایی و بگیر و ببند، حل نکرد.

 رییس قوه قضاییه گفت بدون تردید باید در راستای تحکیم امنیت جامعه و شهروندان، نسبت به اعمال مجازات قاطعانه و بازدارنده‌ی قانونی در قبال مخلان امنیت، اهتمام داشت؛ اما در مواردی نیز در قبال مرتکبان برخی ناهنجاری‌های اجتماعی می‌توان روند اصلاح را در پیش گرفت و مسئله را با کار قضایی و بگیر و ببند، حل نکرد.

 

 

محسنی اژه‌ای در ادامه تاکید کرد: اهتمام مسئولان قضایی در سراسر کشور به موضوعات مرتبط با رشد تولید و رفع موانع تولید، نباید آن‌ها را از امر مبارزه همه‌جانبه با فساد و مقابله با ناامن‌کنندگان و فتنه‌انگیزان، غافل گرداند.

رییس قوه قضاییه تصریح کرد: بدون تردید باید در راستای تحکیم امنیت جامعه و شهروندان، نسبت به اعمال مجازات قاطعانه و بازدارنده‌ی قانونی در قبال مخلان امنیت، اهتمام داشت؛ اما در مواردی نیز در قبال مرتکبان برخی ناهنجاری‌های اجتماعی می‌توان روند اصلاح را در پیش گرفت و مسئله را با کار قضایی و بگیر و ببند، حل نکرد؛ اعتقاد ما آن است که در قضیه مرتکبان ناهنجاری‌های اجتماعی تا آنجا که ممکن است باید رویه اصلاح را در پیش گرفت؛ باید توجه داشت که وقتی یک جوان به سبب ارتکاب ناهنجاری اجتماعی، محکومیت قضایی پیدا می‌کند، در آینده در زندگی خانوادگی و اجتماعی خود با معضلاتی مواجه می‌شود. از سویی دیگر این اعتقاد را داریم که می‌توان در صدور احکام مجازات، در مواردی که مقدور است، مجازاتی غیر از حبس اعمال کرد.

رییس دستگاه قضا بیان کرد: این هنر نیست که ما لغزش فردی را مشاهده کنیم و سپس مبادرت به دستگیری و اعمال مجازات در قبال او کنیم؛ بلکه هنر اصلی در جلوگیری از سقوطِ فردِ لغزش‌کرده است.

 

منبع: میزان
دیدگاه
آخرین اخبار
بازار