واکنش قالیباف به اخبار اختلاف دولت و مجلس؛ نمی توانید از کاه کوه بسازید

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: افراد و رسانه‌هایی که به اختلاف‌افکنی و اختلاف‌اندازی بین دولت و مجلس دل خوش کرده‌اند، بدانند به اهداف خود نمی‌رسند و نمی‌توانند از کاه کوه بسازند.

محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۳۱ مرداد) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود گفت: در ابتدا فرا رسیدن شهادت حضرت رقیه (س) را به تمام ملت شریف ایران اسلامی تسلیت و تعزیت می‌گویم، همچنین روز صنعت دفاعی را گرامی می‌داریم و به تمامی مجاهدان دانشمند و ایثارگر صنایع دفاعی که علم و عمر پربار خود را صرف قوی کردن کشور و دفع توطئه‌های دشمنان و افزایش بازدارندگی کشور کرده‌اند، خداقوت می‌گویم و دست تمامی آن عزیزان را به گرمی می‌فشارم.

اهم اظهارات رئیس مجلس را به نقل از ایسنا بخوانید؛

*امروز به پشتوانه دانش جوانان خود، پیشرفته‌ترین و مجهزترین تجهیزات و سلاح‌های دفاعی در کشورمان ساخته می‌شود و در اختیار نیروهای مسلح قرار می‌گیرد.

* دشمنان ملت ایران امروز فهمیده‌اند که نمی‌توانند با تحریم، ترور، خرابکاری‌های صنعتی، تهاجم مستقیم به زیرساخت‌های صنعت دفاعی، جاسوسی و مانند آنها، مانع پیشرفت فزاینده صنایع دفاعی کشور شوند و اراده استوار و ایمان جوانان شاغل در صنایع دفاعی با این اقدامات نه تنها تضعیف نخواهد شد، بلکه هر روز قوی‌تر می‌شود.

*در هفته گذشته عده‌ای سعی کردند نشان دهند که میان مجلس و دولت اختلاف و تقابل وجود دارد، اما همان‌گونه که بارها گفته‌ام دولت و مجلس در کنار هم تلاش می‌کنند تا بتوانند فضای خدمت را در کشور حاکم کنند و با وجود اختلاف سلیقه یا تفاوت نظر در موضوعات مختلف در تعامل با هم تا به امروز موفق بوده‌اند.

*افراد و رسانه‌هایی که به اختلاف‌افکنی و اختلاف‌اندازی بین دولت و مجلس دل خوش کرده‌اند، بدانند به اهداف خود نمی‌رسند و نمی‌توانند از کاه کوه بسازند. همچنین مردم عزیز بدانند تفاوت نظر و سلیقه طبیعت کار است و مهم این است که هم ما در مجلس و هم دوستان ما در دولت توانایی مدیریت این تفاوت‌ها را داریم و از آن برای پیشبرد بهتر امور استفاده خواهیم کرد.

*از همکاران عزیزم هم می‌خواهم که ضرورت همدلی برای حل مسائل مردم را مدنظر قرار دهند و هوشیارانه عمل کرده و جز برای پیگیری مشکلات مردم موضع‌گیری نکنند، حتما ریاست محترم جمهور و سایر دوستان در دولت هم این مهم را مورد توجه قرار می‌دهند و عده‌ای قلیلی که به دنبال کسب منافع شخصی و جناحی با اختلاف‌افکنی بین قوا هستند از اهداف خود ناامید خواهند شد.

 

دیدگاه