حمله تند یک اصولگرا به خاتمی؛ او در بین خود اصلاح‌طلبان هم جایگاهی ندارد!

یک فعال سیاسی در حمله به اظهارات اخیر سید محمد خاتمی گفت: بهتر است آقای خاتمی و اصلاح‌طلبان در میان مردم بیایند و خود را محدود به حلقه نیاوران نکنند. حرف‌های او برای جامعه نه ارزشی دارد و نه کسی به این حرف‌ها گوش می‌دهد. خاتمی در بین خود اصلاح‌طلبان هم جایگاهی ندارد.

سخنان اخیر خاتمی همچنان با واکنش‌های متفاوتی همراه شده است؛ اصلاح‌طلبان از آن استقبال کردند و مطلق اصولگرایان بر آن نقدهای سختی وارد کردند.

 

ترقی عضو حزب موتلفه اسلامی در واکنش  به این سخنان گفت: آقای خاتمی نه در جامعه است و نه با اوضاع مردم آشنایی دارد. او از فضای عمومی کشور دور است و خود را در خانه محصور کرده و تحلیل‌هایش مبتنی بر بافته‌های ذهنی نادرستش است.

به گزارش جهان مانا به نقل از نامه نیوز، بخش هایی از گفت و گوی ترقی را در ادامه می خوانید:

در طول چند دهه که از انقلاب می‌گذرد اصلاح‌طلبان توانسته‌اند مجلس و دولت را در اختیار بگیرند؛ حالا چه طور است که اصل انتخابات را زیر سؤال می‌برد؟ سخنان اخیر او را می‌توان موضعی انفعالی در نظر گرفت که ناشی از دست‌رفتن سرمایه اجتماعی‌شان است که آقای خاتمی را چنین عصبانی کرده است.

بهتر است آقای خاتمی و اصلاح‌طلبان در میان مردم بیایند و خود را محدود به حلقه نیاوران نکنند. حرف‌های او برای جامعه نه ارزشی دارد و نه کسی به این حرف‌ها گوش می‌دهد. خاتمی در بین خود اصلاح‌طلبان هم جایگاهی ندارد. اختلاف میان کارگزاران و میانه‌روها با این جریان ساختارشکن روزبه‌روز عمیق‌تر می‌شود و این روند باعث منزوی‌شدن نیروهای تندروی اصلاحات می‌شوند.

دست بالا را در جریان اصلاحات آنهایی دارند که رابطه‌شان را با نظام سیاسی و صندوق‌های رأی قطع نکرده‌اند و می‌خواهند در چارچوب قانون به فعالیت سیاسی خود ادامه دهند؛ آنهایی که برای افزایش مشارکت کار می‌کنند و هنوز خود را در نظام جمهوری اسلامی تعریف می‌کنند.

یکی از وصیت‌های امام(ره) این بود که تا وقتی من زنده هستم اجازه نمی‌دهم کشور دست لیبرال‌ها بیفتند. بعد از امام لیبرال‌ها تا مدت‌ها کشور را در دست داشتند که آسیب‌های زیادی هم به کشور وارد کردند. حالا این لیبرال‌ها که می‌خواهند فضا را تند کنند و اصول نظام را نادیده بگیرند، حتما در میان مردم جایگاهی نخواهند داشت و نمی‌توانند نظراتشان را بر یک کشور تحمیل کنند.

 

دیدگاه