فرمانده پدافند هوایی ارتش؛

آماده برگزاری رزمایش‌ مشترک با کشورهای دوست و هم‌پیمان هستیم

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، گفت: پیام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و به ویژه پدافند هوایی ارتش به همه کشورهای دوست و هم پیمان ،‌ صلح و دوستی است. در این راستا،‌ این نیرو آمادگی گسترش همکاری‌های مختلف نظامی در حوزه های آموزشی برگزاری رزمایش‌های مشترک، تبادل تجربیات فنی و عملیاتی و دیدارهای دوجانبه را دارد.

وابستگان نظامی خارجی مقیم تهران به مناسبت پانزدهمین بزرگداشت نیروی پدافند هوایی ارتش با امیر علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش دیدار کردند.

 

امیر علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در این مراسم، گفت: نیروی پدافند هوایی ارتش که امروز در سالروز تشکیل آن قرار داریم، صیانت از حریم هوایی کشور را بر عهده دارد و با لطف خدا و سعی و کوشش همکاران پرتلاشم توانسته آسمان جمهوری اسلامی ایران را در چارچوب قوانین بین المللی برای کشورهای دوست به فضایی امن و برای هرگونه اقدام خصمانه به فضایی نا امن تبدیل کند.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ نخستین بارقه‌های تغییر در نظم ناعادلانه جهانی و فروپاشی هندسه یک‌جانبه گرایی در عرصه نظام بین الملل را که در آن قدرت های بزرگ، تعیین کننده مسائل جهانی در آن روزگار بودند را رقم زد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی و ثمرات آن، بیان کرد: انقلاب اسلامی که با نام خدا و با تکیه بر آموزه های نورانی دین مبین اسلام به پیروزی رسید، منافع قدرت‌های زورگوی جهانی را به ویژه در منطقه حساس غرب آسیا با خطر جدی مواجه کرد.

وی ادامه داد: بازدارندگی به عنوان دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر روابط دوستانه و متقابل با همه کشورهای جهان به ویژه کشورهای دوست و همسایه در منطقه غرب آسیا بوده است.

امیر صباحی‌فرد، تصریح کرد: نیروهای نظامی ضمن برخورداری از آمادگی کامل و همه جانبه، با بکارگیری آخرین تجهیزات روز آمد و اتکا به توانمندی‌های داخلی مطابق فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا مد ظله العالی و از سلاح های نامتعارف و کشتار جمعی بی نیاز بوده و بکارگیری سلاح‌های مذکور در دکترین نظامی ما جایی ندارد.

وی افزود: در بازدارندگی دفاعی جمهوری اسلامی ایران، «خودکفایی و بهره گیری از توان موشکی» از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و در راهبرد دفاعی نیروی پدافند هوایی، بازدارندگی عبارت است از؛ قدرت پاسخگویی سریع و قاطع به هرگونه اشتباه محاسباتی دشمن.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به توانمندی‌های این نیرو، تصریح کرد: این نیرو توانسته است با همکاری صنایع دفاعی و استفاده از دانش مراکز دانشگاهی کشور با تنوع بخشی به سامانه های خود در ارتفاع پست متوسط و برد بلند در طی دو دهه گذشته ضمن ایجاد بازدارندگی مؤثر, مأموریت خود را به نحو مطلوب به انجام رساند.

امیر صباحی‌فرد در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره به دوران دفاع مقدس، گفت: جنگ تحمیلی هشت ساله با رژیم صدام تجربه بی بدیلی برای ملت ما بود که ضرورت تلاش برای تحقق استقلال و خودکفایی در حوزه دفاعی را بیش از پیش برجسته ساخت.

وی افزود: ما در دفاع مقدس شاهد نوعی مدیریت هوشمندانه اطلاعات توأم با بهره گیری آگاهانه از ظرفیت‌های داخلی نوآوری و خلاقیت در استفاده از تجهیزات و همگرایی و هم‌افزایی برای استفاده از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود بودیم.

 

منبع: فارس
دیدگاه
آخرین اخبار
بازار