پورمختار، فعال سیاسی اصولگرا:

گرچه مواضع خاتمی مورد قبول نیست اما نظام را قبول دارد؛ تندرو نیست

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: آقای خاتمی گرچه مواضعی می‌گیرد که مورد قبول نیست اما به هر حال او هنوز هم صراحتا می‌گوید نظام را قبول دارم. با آنکه به او انتقادهای بسیاری وارد است اما نمی‌توان او را در زمره طیف تندروها قرار داد.

محمدعلی پورمختار، فعال سیاسی اصولگرا گفت: اخیرا حزب‌ مجمع ایثارگران در بیانیه‌ای تند نه به سیاست‌ها و روش‌ها بلکه به کلیت نظام حمله کرده است؛ بیانیه‌ای که بیشتر شبیه به مواضع اپوزیسیون خارج‌نشین است تا یک حزب سیاسی و قانونی داخلی.

 

به گزارش جهان مانا، بخش هایی از گفت و گوی پورمختار را با نامه نیوز در ادامه می خوانید:

  • رادیکال‌ها نمی‌توانند بگویند از جانب مردم سخن می‌گوییم زیرا آنها یک طیف کوچک در میان خود اصلاح‌طلبان هستند و حتی عموم اصلاح‌طلبان مواضع آنها را قبول ندارند. این طیف تصور می‌کند هرچه تندترموضع‌گیری‌ کند، مسیرش برای ورود دوباره به سیاست بازتر می‌شود، در صورتی که چنین نیست.
  • اینکه حزب ایثارگران نظام را متهم به سرکوب می‌کند و همزمان چنین بیانیه‌ای را صادر می‌کند، عملا اقدام اخیرش یعنی انتشار این بیانیه محتوای بیانیه را نقض می‌کند زیرا چه طور سرکوبی است که در آن می‌شود بیانیه‌ای صادر کرد و انواع اتهامات را متوجه کلیت نظام کرد؟
  • اصلاح‌طلبان رادیکال در میان مردم جایگاهی ندارند و صرفا برای اثبات وجودی خود بیانیه می‌دهند یا حرفی می‌زنند. به هر حال آنها روش دیگر اصلاح‌طلبان مبنی بر مشارکت سیاسی برای اصلاح، تلاش برای قانونگذاری، تعامل انتقادی با دولت و... را در پیش نگرفته‌اند و گویا به این روش‌های اصلاحی چارچوب‌مدارانه باور ندارند.
  • آقای خاتمی گرچه مواضعی می‌گیرد که مورد قبول نیست اما به هر حال او هنوز هم صراحتا می‌گوید نظام را قبول دارم. با آنکه به او انتقادهای بسیاری وارد است اما نمی‌توان او را در زمره طیف تندروها قرار داد.

 

دیدگاه