رییسی روز اول مهر به کدام مدرسه رفت؟

مراسم آغاز سال تحصیلی با حضور رئیسی در مدرسۀ شهید امیرکمندی شهرستان بهارستان آغاز شد.

 

سید ابراهیم رییسی با شرکت در مراسم به صدا درآوردن زنگ آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در مدرسۀ شهید امیرکمندی شهرستان بهارستان اظهار کرد: کار آموزش و پرورش کار بسیار مهمی است. وزارتخانه‌های مختلفی در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند اما اهمیت کار هیچ‌کدام‌شان به اندازه کار آموزش و پرورش نیست.

وی ادامه داد: اهمیت آموزش‌و پرورش از این جهت است که دارد نیرو سازی، کادر سازی و هویت‌سازی می ‌کند. آینده دست کسانی است که امروز در آموزش و پرورش ساخته می‌شوند، آینده سازان کشور در این مدارس ساخته می‌شود. انجام این ماموریت مهم در گرو دستان توانای مدیران و با محوریت معلمان است. معلم، شخصیتی است که بچه از او الگو می‌گیرد، هم الگوی علمی است و هم الگوی عملی است.

وی ادامه داد: آینده دست نیروهایی است که امروز در آموزش و پرورش آموزش می‌بینند. آینده‌ کشور در مدارس در حال ساخته شدن است. به همین دلیل آموزش و پرورش خیلی اهمیت دارد. انجام این ماموریت مهم در گرو دستان توانای مدیران با محوریت معلمان است. معلم شخصیتی است که بچه از او الگوی علمی و عملی می‌گیرد. معلمان جایگاه رفیعی دارند.

رئیس‌جمهور با بیان این‌که «اهمیت به جایگاه معلم و تعلیم و تربیت بسیار مهم است»، ادامه داد: شغل انبیاء و اولیاء است، معلمی. معلمان قدر خود را در جایگاه تعلیم و تربیت بدانند. منزلت و شان آنان والاست. خودشان باید این شان را حفظ کنند و دیگران هم به این شان و منزلت باید توجه داشته باشند. بچه‌ها هم به معلمان‌شان توجه دارند. علم‌افزایی و معرفت‌افزایی معلمان بسیار اهمیت دارد. معلمان باید جایگاه خود در این امور با به نحوی ارتقاء دهند که همواره برای دانش‌آموزان الگو باشند.

رییس‌جمهور که در مدرسه شهید کمندی شهرستان بهارستان صحبت می‌کرد با اشاره به ارتباط خانه و مدرسه، گفت: خانواده‌ها به هیچ عنوان نباید رابطه‌شان را با مدرسه، معلم و مدیران مدارس قطع کنند. خانه و مدرسه دو مجموعه اثرگذار هستند. پدر و مادر و مدارس نقش بسیار مهمی در هویت‌سازی و شخصیت‌سازی بچه‌ها دارند. ارتباط خانه با مدارس بسیار اهمیت دارد. مدرسه مرکز علم، امید، نشاط، ایمان و تحول است. محور سند تحول آموزش و پرورش، مدرسه است. مدرسه با حضور و با همت و پیگیری مجدانه معلمان و مربیان باید به این هدف نائل آیند.

رییسی با مخاطب قرار دادن دانش‌آموزان، گفت: با سلایق بسیار خوبی که دارید بیایید پیشرفت‌های کشور را به تصویر بکشید. پیشرفت‌های شگفت‌انگیز روستا، شهر و کشور را به تصویر بکشید. کشور با وجود همه تهدیدها و تقصیرها پیشرفت‌های خوبی داشته است. چندی قبل در کنار راهیان نور، راهیان پیشرفت هم مطرح شد تا دانش‌آموزان و دانشجویان از طریق دانشگاه و مدارس بروند و پیشرفت‌های کشور را روایت کنند. از دانش‌آموزان می‌خواهم تا پیشرفت‌ها را ببینند و هر کدام‌شان با قلم و تصویر و گزارش‌های‌شان به مدرسه بیاورند و معلمان و مدیران گزارش‌ها و فیلم‌های بچه‌ها را در مدرسه برای والدین و دانش‌آموزان به نمایش بگذارند.

وی در پیشنهادی خواستار برگزاری جشنواره‌ای تحت عنوان پویش مهر از سوی آموزش و پرورش شد و گفت: گزارش‌ها و فیلم‌های تهیه شده توسط دانش‌آموزان در سطح منطقه، شهرستان، استان و کشور از سوی وزارت آموزش و پرورش در قالب جشنواره پویش مهر انعکاس داده شود.

رییس‌جمهور گفت: به ۴۰ سالِ قبل وضعیت شهرستان بهارستان برگردید و ببینید که در این جا و سایر شهرستانهای کشور از جنبه‌های مختلف علمی و صنعتی و آموزشی شرایط چگونه بود؟ با کمک والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها پیشرفت‌های شهرستان خودتان را روایت کنید.

 

منبع: ايسنا
دیدگاه
آخرین اخبار
بازار