دردسر دستگاه صلوات‌شمار روی انگشت رهبر چچن در دیدار با پوتین + عکس

در جریان دیدار رهبر چچن با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، دستگاهی روی انگشت رمضان قدیروف دیده شد که همین باعث ایجاد جنجال شده و شایعات درباره بیماری او را تقویت کرد.

رمضان قدیروف رهبر چچن یک مسلمان است و در واکنش به سوژه شدن وسایلی که همراهش بود، گفت این یک دستگاه صلوا‌ت‌شمار الکترونیکی است.

در دیدار او با پوتین، یک تسبیح نیز دور گردن او دیده ‌می‌شود. 

پوتین و قدیروف طی دیدار خود، ابتدا در مورد عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین رایزنی کردند و قدیروف به پوتین اطمینان داد که دستورات او ۱۰۰ درصد اجرا خواهد شد.

رهبر چچن خطاب به پوتین گفت: اگر دستور شما اجرا نشود، به این معنی است که ما نمی‌توانیم در این کشور زندگی کنیم و دستور شما را ۱۰۰ درصد اجرا می‌کنیم.

وی افزود: بیش از ۱۱۰۰ واحد تجهیزات شامل بیش از ۱۰۰ خودروی زرهی برای نظامیان چچن در منطقه عملیات ویژه نظامی خریداری شده است. قدیروف همچنین گفت که تانک‌های آمریکایی آبرامز که اخیرا وارد اوکراین شده است، ما را نگران نمی‌کند.

رمضان قدیروف، دوست جنگ سالار ولادیمیر پوتین، در میان گمانه زنی‌ها در مورد سلامتی خود، بیماری خود را انکار کرده است.

رهبر ۴۶ ساله چچن گفته که او سالم و پر انرژی است، اما به شایعات جداگانه‌ای مبنی بر مسموم شدن او که منجر به مشکلات کلیوی شده است اشاره نکرد.

او گفت: برای کسانی که به این امید که من بیمار لاعلاج هستم، خود را دلداری می‌دهند، متأسفم که شما را ناراحت می‌کنم. من برای ورزش به کوه می‌روم.

او همچنین استفاده از ابزار پزشکی روی انگشت خود را انکار کرده دشمنان ما فکر می‌کنند که این نوعی وسیله پزشکی است ولی ببینید، این یک شمارنده الکترونیکی صلوات است. قدیروف گفته که شمارنده به او امکان می‌دهد شمار صلوات‌های خوانده شده را ببیند.

وی افزود: این دستگاه همیشه با من است هنگامی که من بیدار هستم. من به احترام پیامبر گرامی‌مان حضرت محمد صلوات می‌فرستم.

قدیروف به عنوان یکی از نزدیک‌ترین متحدان پوتین شناخته شده و هزاران جنگجو را به جنگ در اوکراین فرستاده است. او متعهد شده که به درهم شکستن همه ارواح شیطانی ادامه دهد و به بازسازی چچن که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی توسط دو جنگ ویران شده بود، ادامه دهد.

 

دیدگاه
آخرین اخبار
بازار