علت جلوگیری از سفر احمدی‌نژاد به گواتمالا چه بود؟

برخی رسانه‌ها گزارش دادند که محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور اسبق امروز از فرودگاه امام خمینی(ره) قصد خروج از کشور و سفر به گواتمالا را داشت اما ماموران امنیتی از خروج وی ممانعت به عمل آورده‌اند.

از جمله سایت دولت بهار رسانه نزدیک به احمدی‌نژاد که در این باره نوشت وی «ممنوع الخروج» شده است.

با این حال، خبرگزاری تسنیم به طور ضمنی این خبر را رد کرد و نوشت: بعضی منابع امنیتی گفتند که پیشتر برخی دستگاه‌های امنیتی با توجه به وضعیت کشور گواتمالا و امکان تهدیدات امنیتی برای او در این سفر به وی گفته بودند که از این سفر خودداری کند.

به گفته این منابع، ایران در کشور‌ گواتمالا سفارت خانه فعالی ندارد و از طرف دیگر رژیم صهیونیستی و بعضی گروه‌ها نیز در این کشور فعالیت قابل توجهی دارند.

این منابع گفتند که با توجه به اعلام پیشین به آقای احمدی نژاد و همچنین جلوگیری از خطرات احتمالی امنیتی این سفر برای این مقام سابق کشورمان، از سفر امروز او به گواتمالا ممانعت به عمل آمد.

رعایت جوانب امنیتی برای هرکدام از مقامات فعلی و سابق، صرف نظر از مواضع سیاسی آنها، جزو مسایلی است که دستگاه های امنیتی به صورت معمول به آن توجه دارند.

 

 

 

 

در حالیکه سفر احمدی‌نژاد به عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و یک مقام رسمی سیاسی به گواتمالا لغو شده و به ایشان نیز توصیه شده با توجه به تحریم‌های بین‌المللی و احتمال بازداشت، این سفر را انجام ندهند.

 

بر اساس اخبار واصله از یک منبع آگاه، با توجه به وضعیت شکننده سیاسی در گواتمالا و همچنین وجود گزارش هایی مبنی بر احتمال وقوع شرایط امنیتی در این کشور، سفر آقای محمود احمدی نژاد به عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و یک مقام رسمی سیاسی به گواتمالا لغو شده و به ایشان نیز توصیه شده با توجه به تحریم های بین المللی و احتمال بازداشت، این سفر را انجام ندهند.

به گزارش صابرین‌نیوز، شایان ذکر است این کشور در همسایگی مکزیک و یکی از فقیرترین کشورهای حوزه آمریکای مرکزی است و بر اساس آمار، میزان جرم و جنایت بسیار بالایی دارد.

همچنین جمهوری اسلامی ایران در گواتمالا سفارتخانه نداشته و گزارش‌هایی نیز مبنی بر نفوذ بالای رژیم صهیونیستی در این کشور منتشر شده است.

 

دیدگاه
آخرین اخبار
بازار