رییس بیمارستان الشفاء غزه: به مرحله ارجیت دادن بین مجروحان رسیده‌ایم

دکتر محمد سلیمه، مدیر بیمارستان الشفاء در غزه اعلام کرد که کادر پزشکی با توجه به شرایط غم‌انگیز و فاجعه انسانی بزرگ، کنترل خود را بر اوضاع از دست داده است و پس از اینکه تمام بیمارستان‌ها در تمامی بخش‌ها پر از مجروح شده است، کار به مرحله ارجحیت قائل شدن بین مجروحان رسیده است.

 به گزارش جهان مانا ، به نقل از اسپوتنیک، وی از جهانیان درخواست کرد که فورا آتش بس را برقرار کنند و کریدورهای بشردوستانه ایمن را باز کرده تا مجروحان از نوار غزه خارج شوند، تجهیزات پزشکی لازم از جمله تخت‌ها و داروها را وارد کنند، بیمارستان‌های صحرایی ایجاد کنند و سوخت بیمارستان‌ها را تامین کنند.

سلیمه اعلام کرد که تعداد مجروحان بیش از ظرفیت مجتمع پزشکی الشفاء، بزرگترین بیمارستان غزه است.

وی با بیان اینکه تعداد کشته‌ها و مجروحان در هشت روز اخیر از تعداد قربانیان کشته شده در سال ۲۰۱۴ در ۵۱ روز جنگ بیشتر شده است، گفت: مجروحان بر روی زمین و در جاده‌ها هستند و نمی‌توانیم کسانی که داخل اتاق‌های عمل هستند به بخش مراقبت‌های ویژه به دلیل پر بودن آنها منتقل کنیم. ظرفیت محدود است و به حدی رسیده که حتی از تخت‌های کودکان و زایمان هم استفاده می‌شود.

سلیمه با بیان اینکه بیش از چهل هزار آواره برای فرار از بمباران، به بیمارستان پناه برده‌اند، به کمبود شدید آب و در نتیجه، ناتوانی در استریل کردن وسایل جراحی پس از انجام عمل‌ها اشاره کرد.

وی گفت: در صورت تمام شدن سوخت ژنراتورها در سایه قطع کامل برق، بیمارستان به گور دسته‌جمعی تبدیل می‌شود.

سلیمه با اشاره به اینکه تماس دائمی با سازمان بهداشت جهانی، صلیب سرخ بین‌المللی و همه سازمان‌های فعال در غزه وجود دارد، فاش کرد که صلیب سرخ بین‌المللی و همه سازمان‌های بین‌المللی از ترس اینکه تیم‌هایشان در معرض حمله قرار بگیرند، «جز با اجازه اسرائیلی‌ها» نمی‌توانند کاری کنند.

وی گفت که بیش از ۱۵ امدادگر کشته شده و بیش از ۴۰ آمبولانس در جنایات بی سابقه‌ای هدف قرار گرفته‌اند.

 

منبع: ايسنا
دیدگاه
آخرین اخبار
بازار