واکنش عجیب رییسی به متقاضیان داروهای خاص: عمر دست خداست، از کجا معلوم خودمان نتوانیم دارو بسازیم!

رییسی گفت: یک روز زمانی که از مجلس شورای اسلامی بیرون آمدم عده ای مقابل خانه ملت تجمع کرده بودند که من پیاده شدم و با پدران و مادران بیماران صحبت کردم. آنها عنوان می‌کردند که به دلیل عدم پیدا کردن داروی مورد نیاز پزشکان به آنها گفته‌اند که فرزندانشان تنها یک یا دو سال زنده هستند.

به گزارش جهان مانا به نقل از ایرنا،‌ ابراهیم رئیسی در سیزدهمین همایش ملی نخبگان، با اشاره به اینکه من از نماینده آنها دعوت کردم که یک روز به دفتر من بیاید و طرح موضوع کند، افزود: در آن تجمع من به آنها گفتم عمر دست خدا است و زمان تعیین کردن کار درستی نیست از کجا معلوم که ما نتوانیم داروی مورد نیاز را با وجود استعداد درخشان و نخبگی در داخل کشور تولید کنیم که در این رابطه وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو اقدامات لازم را انجام دادند و ما اکنون شاهد حل مشکلات این بیکاران هستیم.

وی خاطرنشان کرد: قرار شد حمایت‌های لازم در زمینه ساخت دارو برای بیماری‌های خاص انجام شود و ما وظیفه داریم مشکلات این بیماران را حل کنیم و اگر توانایی خرید دارو ندارند، دولت حتما مساعدت می‌کند تا به راحتی داروی مورد نظرشان را پیدا کنند.

رییسی در بخشی دیگر از صحبتهایش با اشاره به اینکه شناسایی نخبگان باید از مدارس آغاز شود، گفت: اینکه آغاز این قضیه از دانشگاه نباشد و از مدرسه باشد سخن درستی است.

مساله سقط جنین یکی از اولویت‌های اساسی کشور است

وی ادامه داد: باید اقدامات لازم صورت گیرد تا مساله سقط جنین به غیر از دستور پزشکی جلوگیری شود و این موضوع باید در جامعه به صورت فرهنگی تبیین شود.

وی گفت: سقط جنین یکی از موضوعات رنج آور برای همه افراد است و از نظر فقهی، جان انسان و قتل و کشتن نفس محترمه است.

رئیس جمهور با بیان اینکه یک زمانی پزشک تجویز می‌کند که ادامه یک بارداری ممکن نیست و مانند همه جراحی‌ها است، اما سقط جنین به شکلی که امروز در دنیا است و جلوه‌هایی از آن نیز در کشور ما وجود دارد حتما باید دنبال شود.

رئیسی ادامه داد: من در جلسات شوراهای عالی از جمله در شورای پزشکی که مسئولیت این کار را بر عهده دارد، این موضوع مطرح شد و به آقای وزیر گفتم که بخش مربوطه فعال شود چراکه یک موضوع چند ساحتی است.

وی خاطرنشان کرد: سقط جنین یک موضوع فرهنگی است و بسیار اهمیت دارد از این رو در رسانه ملی و بخش‌های دیگر عوارض و خطرات آن برای مادران و جامعه باید تبیین شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه در حوزه درمان نیز موضوع سقط جنین باید ساماندهی شود، گفت: البته کارهایی انجام شده اما کافی نیست و حتما باید اقدامات بیشتری در این زمینه انجام شود.

رئیسی اظهار داشت: مساله سقط جنین یکی از اولویت‌های جدی برای کشور است و همگان باید توجه کنند که این قتل نفس و سقط جنین در جامعه اتفاق نیفتد. یکی از مسائل مربوط به سقط جنین، جمعیت است. و حتما باید پیشگیری و برخورد لازم در این زمینه صورت بگیرد.

 

دیدگاه