اشرفی اصفهانی: گفتند حضور پناهیان در مسجد امیرالمومنین (ع) موقت است اما ایشان جا خوش کرده و نمیرود!

فرزند آیت الله اشرفی اصفهانی گفت: آقای خاموشی رئیس اوقاف گفت حضور آقای پناهیان موقت است، ایشان را مدتی بپذیرید، من جایی برای ایشان پیدا می‌کنم تا جابه‌جا شوند اما متأسفانه ایشان جا خوش کرده است!

به گزارش جهان مانا، محمد اشرفی اصفهانی از نمایندگان ادوار مجلس و پایه گذار مسجد امیرالمومنین تصریح کرد: اشتباه کردم تولیت مسجد را نگرفتم.

گفتگوی فرزند آیت الله اشرفی اصفهانی را با آرمان ملی در ادامه میخوانید:

*اهداف برگزای همایش چهلمین سالگرد شهادت شهید محراب حضرت آیت‌ا... اشرفی اصفهانی چیست؟

اهداف برگزاری این همایش عبارت است از بررسی شخصیت شهید محراب، مقام علمی، دوران مبارزات، موقعیت ایشان در کشور و جایگاه آن شهید نزد امام است. امام عنایت زیادی به آیت‌ا... اشرفی اصفهانی داشتند. در مدت چهل سالی که از شهادت ایشان می‌گذرد کمتر کسی وجود دارد که از جایگاه علمی، مبارزات، مقام علمی و موقعیت ایشان در حوزه‌های علمیه اطلاع نداشته باشد. اما نسل جوان یعنی متولدین دهه هفتاد، هشتاد، نود و حتی شصت را باید با شخصیت و اندیشه‌های آیت‌ا... اشرفی اصفهانی آشنا کنیم.  متأسفانه امروزه شهدای محراب مظلوم واقع شده‌اند. در بسیاری از مجامع اگر از مردم سوال کنید که شهدای محراب کدامند؟ اطلاع ندارند و اگر بدانند ترتیب آن‌ها را نمی‌دانند. بنابراین شهدای محراب باید زنده و جاودان بمانند. به‌ویژه لازم است نسل جوان این بزرگان را بشناسند. چرا دشمنان محراب را هدف قرار دادند و این بزرگان را در محراب شهید کردند؟ چون ضربه‌ای که دشمنان انقلاب و منافقین خوردند از ناحیه بزرگانی بود که در محراب و اقامه نماز نقش داشتند و به واسطه تلاش‌های آنان جمعیت میلیونی در نمازها حضور پیدا می‌کردند. دشمنان می‌خواستند ابهت نماز جمعه را بشکنند لذا این‌ها را هدف قرار دادند.

*در ساخت مسجد و مجموعه مذهبی و فرهنگی جامع امیرالمومنین(ع) کمک دولتی هم داشتید؟

فقط 5 میلیون تومان از دولت آقای هاشمی رفسنجانی گرفتیم و بقیه، ریالی به ما کمک نکردند. سازمان اوقاف یک سوزن ته‌گرد هم به ما کمک نکرد؛ طی این سی سال یک ورق کاغذ بدهند یا یک تلفن بزنند که فلانی زنده‌ای؟! هیچ، ابدا. کاری که ابتدا فکر کردم خوب است اما بعدا متوجه شدم که اشتباه است، این بود که عرصه این مجموعه را به نام اوقاف کردم. زمین شهری زمانی‌که با ما قرار بست گفتند: آقای اشرفی قرارداد به‌نام چه کسی باشد؟ به‌نام خودت؟ به‌نام شهید محراب؟ من گفتم: هیچکدام بلکه به‌نام اوقاف باشد. نسجیده و بدون بررسی و کارشناسی جمله‌ای گفتم و خودم را در چاله انداختم. الان متوجه شدم که چاله‌ای است که انتها ندارد. آقای هاشمی رفسنجانی به من اعتراض کرد که چرا این کار را کردی؟ حتی آقای رئیسی گفت که اشتباه کردی. همه گفتند که اشتباه کردی. بنده این کار را کردم تا ذهن و تصور مردم مغشوش نشود که آقای اشرفی اینجا را ساخته و برای خودش و خانواده‌اش استفاده می‌کند. خواستم ذهن مردم را پاک کنم لذا گفتم که به‌نام اوقاف باشد. اوقاف در طول این سال‌ها کارشکنی داشت که یکی دو نوبت به رهبری نامه نوشتم، ایشان در قضیه ورود کردند، رئیس اوقاف را خواستند که بروید، با ایشان کنار بیایید و  مساله را حل کنید. ما الان خیلی با اوقاف مشکلی نداریم اما مهم، تولیت اینجاست که من اختیار تام داشته باشم و بتوانم کاری انجام دهم. متأسفانه از ابتدا دنبال تولیت نرفتم. آقای نظام‌زاده رئیس اسبق اوقاف بنده را راهنمایی کرد که «به‌نام اوقاف کردی، حدأقل تولیت آن را می‌گرفتی.» من اشتباه کردم که تولیت مسجد را نگرفتم.

*هدف ساخت حوزه علمیه در این مجموعه چه بود؟

در این مجموعه حوزه علمیه تأسیس کردم و نیت بنده این بود که نام پدر احیا و مطرح شود و اهداف ایشان همواره زنده بماند. متأسفانه از طریق اوقاف آقای شیخ علیرضا پناهیان در مجموعه ما نفوذ کرد. من از همه مراجع تولیت دارم. مراجع مرجع هستند یا نیستند؟ اگر هستند احترام آن‌ها بر همه واجب است. وقتی که مراجع نوشتند آقای اشرفی متولی و منصوب ما است یا در تولیت نوشتند که ایشان را تنفیذ می‌کنیم، باید همه نسبت به آن تسلیم شوند اما متأسفانه آقای پناهیان در این ماجرا با حمایت اوقاف ورود کرد و ما الان با ایشان مشکل پیدا کردیم لذا بار دیگر خدمت رهبری نامه نوشتم. آیت‌ا... اعرافی و مسئولان حوزه تهران در جریان هستند. عنایت و نیت من این است که به نام شهید محراب بخشی از مجموعه را به نام حوزه علمیه تأسیس کنم که متأسفانه آقای پناهیان بدون رعایت موازین شرعی، عقلانی، اخلاقی، عرفی و قانونی به وسیله عوامل خود خرابکاری کرد و من حتی به دادگاه ویژه روحانیت شکایت کردم اما آقایان مکرر می‌گویند مشکل را حل می‌کنیم! الان چندین ماه است که درگیر این ماجرا هستیم و منتظریم که رهبری به‌عنوان فصل‌الخطاب ورود کنند، اگر ایشان دستور دهند که آقای اشرفی مسجد را رها کن، من می‌گویم سمعاً و طاعتا. من که مسجد را برای خودم نساختم، برای مردم ساختم. سی سال از عمرم را به اعتبار مولا علی(ع) ، شهید محراب و از موقعیت و جایگاهی که در نظام جمهوری اسلامی در دولت‌ها و مجلس داشتم برای ساخت این مسجد گذاشتم. الان که مسجد به جایگاهی رسیده آقایان دندان طمع تیز کرده‌اند، به هیچ عنوان عقب‌نشینی نمی‌کنند و اعصاب بنده و خانواده را به هم ریخته‌اند.

*چطور شد که آقای پناهیان را راه دادید؟

من وی را راه ندادم، اوقاف وارد کرد. با آقای خاموشی رئیس اوقاف که گفت‌وگو کردیم، گفت:  «حضور آقای پناهیان موقت است، ایشان را مدتی بپذیرید، من جایی برای ایشان پیدا می‌کنم تا جابه‌جا شوند.» اما متأسفانه ایشان جا خوش کرده است. ایشان برای فعالیت خود مجوزی با عنوان «موسسه دارالحکمه» دارد که حوزه نیست. ایشان دید جا گیرش نمی‌آید و فضای اینجا بزرگ است، جا خوش کرده و نمی‌رود.‌ حتی یکبار خواستم فراخوانی دهم و از موقعیت و جایگاه مردم استفاده کنم، ولی دوستانی به دفتر مسجد آمدند و از من خواهش کردند که فراخوان را کنسل کنید و من هم موقتا کنسل کردم ولی همچنان منتظرم که ایشان اینجا را رها کند و برود.

 

دیدگاه
آخرین اخبار
بازار