فرمانده ارشد حماس ترور شد

سخنگوی ارتش اسراییل، بدون نام بردن از فرد مشخصی ادعا کرد طی حمله شب گذشته به غزه یک فرمانده ارشد حماس جان باخت.

به گزارش جهان مانا ، اسرائیل بامداد روز یکشنبه پس از اعلام تشدید حملات خود در شمال غزه، جنوب غزه را با حملات هوایی مورد هدف قرار داد. در همین شرایط، سخنگوی ارتش اسرائیل، بدون نام بردن از فرد مشخصی ادعا کرد طی حمله شب گذشته به غزه یک فرمانده ارشد حماس جان باخت.

به نوشته سی‌ان‌ان، رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که در حمله رژیم صهیونیستی به شهر خان یونس در جنوب غزه و حمله اسرائیل به شهر رفح در جنوب غزه، دست کم ۱۱ فلسطینی کشته شدند. این حملات ساعاتی پس از آن انجام شد که دریاسالار دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل از مردم غزه خواست «برای امنیت خود» به سمت جنوب حرکت کنند. او روز شنبه به خبرنگاران اسرائیلی گفت: «ما به حمله در شهر غزه و افزایش حملات ادامه خواهیم داد».

اسراییل «محاصره کامل» غزه را پس از آن آغاز کرد که شبه‌نظامیان حماس در ۷ اکتبر حمله‌ای به جنوب اسرائیل انجام داده و ۱۴۰۰ نفر را کشتند. وزارت بهداشت غزه در روز شنبه اعلام کرد که حملات هوایی و موشکی اسرائیل حداقل ۴۳۸۵ فلسطینی را کشته و بیش از یک میلیون نفر از جمعیت ۲.۳ میلیون نفری غزه را آواره کرده است.

همچنین هاگاری ادعا کرد یک فرمانده ارشد حماس در حمله شبانه غزه کشته شده است. او گفت: «ما حملات خود به نوار را متوقف نمی‌کنیم». او افزود که ده‌ها تن از اعضای حماس، از جمله معاون فرمانده آرایه موشکی این گروه در حملات شبانه کشته شدند.

هاگاری با اشاره به حمله زمینی مورد انتظار اسرائیل گفت: «ما حملات خود را در نوار غزه افزایش می‌دهیم تا تهدیدات علیه نیروهای خود برای آماده‌سازی مرحله بعدی جنگ را کاهش دهیم». او اذعان کرد: «ما در بهترین شرایط برای ارتش اسرائیل و بر اساس تصمیم رده سیاسی به مرحله بعد خواهیم رفت».

 

دیدگاه
آخرین اخبار
بازار