واکنش مدیرمسئول روزنامه شرق به احکام صادر شده برای الهه محمدی و نیلوفر حامدی: پیام این رای برای خبرنگاران یعنی مراقب نباشند دچار سرنوشت مشابه می‌شوند

مدیرمسئول روزنامه شرق به احکام صادره برای خبرنگاران الهه محمدی و نیلوفر حامدی واکنش نشان داد.

به گزارش جهان مانا ، مهدی رحمانیان، مدیرمسئول روزنامه شرق گفت: این رای‌های صادرشده، یک پیام قوی برای خبرنگاران دارد که یعنی اگر مراقب نباشند، دچار سرنوشت مشابهی می‌شوند. فکر می‌کنم این پیام نامفهوم نیست و کاملاً روشن است.

به گزارش جهان مانا به نقل از هم میهن، بخش‌های مهم مصاحبه او را در ادامه می‌خوانید:

  • انتظار ما این بود که دستگاه قضایی با رأفت برخورد کند و اگر فرآیند حقوقی به درستی پیش نرفت، در فرآیند حکم تعدیل ایجاد می‌شد. اما در نهایت دیدیم که برای یکی 12 سال و برای دیگری 13 سال حکم داده شده است. ما انتظار داشتیم که در صدور حکم تعادلی وجود داشت اما چنین اتفاقی نیفتاد.
  • این رای‌های صادرشده، یک پیام قوی برای خبرنگاران دارد که یعنی اگر مراقب نباشند، دچار سرنوشت مشابهی می‌شوند. فکر می‌کنم این پیام نامفهوم نیست و کاملاً روشن است.
  • من بارها گفته‌ام که درک و فهم مشترکی بین رسانه‌ها و دولتمردان وجود ندارد. باید یک بار برای همیشه این دو گروه بنشینند و یک گفت‌وگوی شفاف و انتقادی داشته باشند و در نهایت به یک پلتفرم مشترک برسند. ما حتی در بدیهیات هم با یکدیگر اختلاف داریم. نداشتن درک مشترک میان رسانه و دولتمردان منجر به ایجاد انواع سوءتفاهم‌ها شده و حاصلش اتفاقاتی مانند بازداشت و ممنوع‌القلم بودن و... است. ممنوع‌القلم کردن خبرنگار بارها از حکم زندان سخت‌تر است.
  •  رسانه‌ها باید پیام مشفقانه‌ای به سیستم بدهند که دارند کار حرفه‌ای می‌کنند و با جا یا کسی عناد ندارند. این اقتضای کار رسانه است که حقایق را روشن کند. در همه جای دنیا همین وضعیت است و نباید به عنوان یک جرم تلقی شود.

 

دیدگاه