سید حسن خمینی: زمانی که مردم پشت حکومت نباشند، حکومت قابل دوام نیست/ انتقاد از استفاده نشدن از ظرفیت خاتمی و ظریف

سید حسن خمینی گفت: آقای ظریف خود یک تنه به اندازه خبرگزاری فعالی مانند الجزیره اثرگذار است. او در دوره‌ای در جمهوری اسلامی مسئول بوده و این که امروز از توان و ظرفیت او استفاده نشود هیچ توجیهی ندارد. یا آقای خاتمی خود یک رسانه است. هر کدام از این شخصیت‌ها اثرگذاری ویژه‌ای در دنیا دارند و باید از ظرفیت آن‌ها بهره جست.

به گزارش جهان مانا ، سیدحسن خمینی، روز پنجشنبه ۴ آبان در نشست «بررسی تحولات فلسطین» در حسینیه جماران، در خصوص مسأله فلسطین و جنگی که اکنون در غزه جریان دارد، گفت: جنگ امروز در غزه «جنگ اراده‌ها و جنگ رسانه‌ها»ست. جنگ اراده‌ها، به این معنا که قدرت مقاومت و قدرت مردم در یک سو قرار گرفته و در طرف مقابل رژیم صهیونیستی قرار دارد. و جنگ رسانه‌ها، به این دلیل که اسرائیلی‌ها همواره پشت یک حریم مظلومیت پنهان شده بودند، اما به برکت همین شبکه‌های اجتماعی که گمان می‌رفت بلای دین داران باشد، آن‌ها رسوا شدند و این شبکه‌ها بلای جانشان شد.

بخش هایی از اظهارات سید حسن خمینی را به نقل از جماران در ادامه می خوانید:

  • پشت یک اتفاق سنگر گرفتن و هر اتفاقی را نقطه صفر دیدن، رویکرد همیشگی صهیونیست‌هاست. اگر قرار بر این است که بگوییم چه کسی اول بوده که استدلال مناسبی نیست. طرح این ادعا مانند آن است که ما سادات ادعای مالکیت مکه را مطرح کنیم و بگوییم چون قریش، پیامبر(ص) را از مکه بیرون کردند، پس ما می‌خواهیم مکه را بگیریم! هیچ برهان تاریخی و قانون بین‌المللی این استدلال را نمی‌پذیرد.
  • آقای ظریف خود یک تنه به اندازه خبرگزاری فعالی مانند الجزیره اثرگذار است. او در دوره‌ای در جمهوری اسلامی مسئول بوده و این که امروز از توان و ظرفیت او استفاده نشود هیچ توجیهی ندارد. یا آقای خاتمی خود یک رسانه است. هر کدام از این شخصیت‌ها اثرگذاری ویژه‌ای در دنیا دارند و باید از ظرفیت آن‌ها بهره جست. 
  • امروز ما اگر در جنگ رسانه شکست بخوریم، جوابی برای وجدان خود نداریم، چرا که ابزارهای ما برای جنگیدن با امپراتوری دروغ صهیونیست‌ها وجود دارد. واقعیت این است که در دنیای امروز هر فرد یک رسانه است. آقای ظریف خود یک تنه به اندازه خبرگزاری فعالی مانند الجزیره اثرگذار است. او در دوره‌ای در جمهوری اسلامی مسئول بوده و این که امروز از توان و ظرفیت او استفاده نشود هیچ توجیهی ندارد. یا آقای خاتمی خود یک رسانه است. هر کدام از این شخصیت‌ها اثرگذاری ویژه‌ای در دنیا دارند و باید از ظرفیت آن‌ها بهره جست.
  • واقعا امثال آقای ظریف و آقای خاتمی با پتانسیلی که دارند باید به تعبیر امام فرودگاه به فرودگاه بروند و صحبت کنند و اگر مانعی بر سر راه ایشان است باید برداشته شود. امپراتوری رسانه‌ای اسرائیل باید بشکند. هیچکس نمی‌تواند از جنایت دفاع کند. فرضا حماس ابتدا به ساکن حمله کرد، مگر این توجیهی برای کشتار ۷۰۰۰ نفر است؟
  • ملتی «عزیز» است که زیر بار ظلم خارجی و استبداد داخلی نمی‌رود. آدمی که زیر بار مستبد خارجی می‌رود مستبد داخلی را هم تحمل می‌کند و آدمی که مستبد داخلی را تحمل می‌کند، مستعمر خارجی را هم تحمل خواهد کرد. آنچه امام در روح و جان مسلمانان احیاء کرد، عزیز بودن است. عزت مقاومت می‌آورد. آدم تو سری خور نه در برابر داخلی می‌ایستد و نه خارجی. اینکه اینقدر بر حقوق مردم تأکید می‌کنیم و می‌گوییم حقوق مردم ملاک اصلی برای مقاومت است از همین رو است.
  • زمانی که مردم پشت حکومت نباشند، حکومت قابل دوام نیست. چون مردم پشت حکومت هستند، حکومت می‌تواند ادامه دهد. ما جمهوری اسلامی هستیم و در غزه هم کار دست همین مردم عزیز است. خلافت وقت نتیجه‌اش اسرائیل شد؛ جمهوری اسلامی هم نتیجه‌اش مقاومت است.
  • عملیات اخیر هم این عزت را نشان داد. اسرائیل می‌گفت اعراب تن پرور هستند و جاسوسند و به دروغ تبلیغاتی علیه اعراب مطرح می‌کردند. تهدید می‌کردند که «گر بر سر خاشاک یکی پشه بجنبد، جنبیدن آن پشه عیان در نظر ماست». اما دیدیم چند هزار نیرو چه کردند. این نشان داد که در میان این‌ها جاسوس نیست. این ملت عزیز است و می‌فهمد باید مقاومت کند.

 

دیدگاه