واکنش تند رییس شورای وحدت استان تهران به میتینگ انتخاباتی حداد و قالیباف

حجت الاسلام محمدرضایی خراسانی رئیس شورای وحدت استان تهران در پاسخ به این سوال که هفته گذشته نشست مبنا برگزار شد آیا عدم دعوت از شورای وحدت را تایید می‌کنید، گفت: بله؛ زمانی که این موضوع را شنیدیم جلسه‌ تشکیل شده بود، اما اطلاعی به شورای وحدت و حتی به شورای وحدت استان تهران هم نداده بودند.

به گزارش جهان مانا، بخش هایی از گفت و گوی رضایی خراسانی با ایلنا را در ادامه می خوانید:

 

  • اعضای شورای وحدت همیشه و در همه مذاکرات و در همه جلسات می‌گویند اعتقادشان بر این است که همه اصولگرایان باید در یک مسیر حرکت کنند و تا جایی که می‌توانند با همدیگر بنشینند و مسائل داخلی‌ خود را با هم حل کنند. این شعار شورای وحدت بوده، حالا آقایان جلسه‌ای گرفتند و حتی حاضر نشدند به شورای وحدت هم برای حضور در جمع خودشان اطلاع بدهند.
  • آقای رئیسی امروز رئیس‌جمهور همه مردم کشور هستند. درست است که دیدگاه‌شان دیدگاه اصولگرایی است، اما امروز رئیس‌جمهور همه مردم ایران بوده و شاید این موضوع را لحاظ کردند که در این نشست حضور پیدا نکردند.
  • اینکه گفتید روز به روز اختلاف در درون جریان اصولگرایان بیشتر می‌شود، من این را قبول ندارم، بلکه اختلافات کمتر هم می‌شود و اعتقادم بر این است که خیلی از اختلافات درون اصولگراها با مذاکره قابل‌حل است.
  • در نهایت همه ما در جبهه اصولگرایی اعتقاد داریم که ما حافظ ارزش‌ها هستیم و قائل بر این هستیم که اگر حافظ ارزش‌ها هستیم، ارزش‌ها در اختلاف و چندگروهی شدن نیست و باید تا جایی که امکان دارد بنشینیم اختلافات درونی و داخلی را حل کنیم و در صورتی که به اتفاق‌نظر نرسیم، در جهت خلاف هم نباید باشیم.
  • چون هر دو گروه در جناح اصولگرا اگر افرادی را شناسایی یا به عنوان داوطلب معرفی کنند، تلاش می‌کنند افراد ارزشی باشند که تخصص لازم را به همراه تعهد داشته باشند که این از مبانی اصولگرایی است، حالا چه در شورای وحدت باشند و چه در جای دیگر این جزو اصول اولیه نیروهای انقلابی دلسوز اصولگرا است.
  • آقای قالیباف از قدیم هم یک عده‌ای از دوستان را داشتند و احتمالا همان راه قدیم‌شان را ادامه می‌دهند. آنچه به نظر من می‌آید و خیلی جالب بود این است که آقای قالیباف به عنوان رئیس مجلس جمهوری اسلامی که نمایندگان همه مردم در اینجا هستند، باید توجه بیشتری به دیگران به ویژه به طیف‌های مختلف اصولگرایی داشته باشند.
  • آنطور که من در شورای مرکزی شنیدم، شورای وحدت قرار است با دیگر همفکران در جریان اصولگرایی مذاکره کنند تا لیست مستقل بدهند، اگر در نهایت لیست مستقلی ننویسند مجبور به ائتلاف هستند؛ وقتی شورای وحدت از کسی دعوت کرد و آن فرد دعوت را نپذیرفت، می‌خواهد بگوید هرچیزی شما بنویسید ما امضا می‌کنیم؟ خب به این صورت نیست.

 

دیدگاه
آخرین اخبار
بازار