361 شهروند خارجی از غزه خارج و وارد مصر شدند

یک مقام دولتی مصر در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت که حداقل 361 شهروند خارجی روز چهارشنبه، از طریق گذرگاه مرزی رفح وارد مصر شده‌اند.

به گزارش جهان مانا ، این مقام گفت 76 نفر در حال حاضر در راه قاهره هستند، جایی که برخی از پروازها شهروندان را به کشورهای خود بازمی‌گردانند. این در حالی است که بقیه هنوز در گذرگاه هستند و مدارک لازم را تکمیل می‌کنند.

به گفته این مقام مسئول، امروز 491 اتباع خارجی برای ورود به مصر ثبت نام کردند، اما 130 نفر باقی مانده یا به گذرگاه مرزی نرسیدند و یا بدون خانواده از عبور خودداری کردند که نام آنها در لیست ثبت نشده بود.

از عصر چهارشنبه، گذرگاه رفح همچنان باز است و بقیه اتباع خارجی که برای عبور امروز ثبت نام کرده‌اند، به تردد خود ادامه می‌دهند.

تفکیک ملیت 76 نفر در مسیر قاهره به شرح زیر است:

29 از اتریش

12 از استرالیا

1 از انگلستان

12 از اردن

5 از عربستان سعودی

4 از ایتالیا

13 از ژاپن

آزادی این اتباع خارجی نتیجه توافقی است که قطر بین اسرائیل، حماس و مصر با هماهنگی ایالات متحده انجام داده است که اجازه آزادی این افراد را در کنار غیرنظامیان به شدت مجروح غزه می‌دهد. به گفته منابع آگاه این توافق جدا از هرگونه مذاکره درباره اسرا است.

منابع نزدیک به این موضوع همچنین به سی‌ان‌ان گفته بودند که انتظار می‌رود تا 500 خارجی از طریق گذرگاه رفح از غزه خارج شوند.

 

دیدگاه