محمدی گلپایگانی: زمان شاه خیلی ها نمی‌دانستند اتوبان یعنی چه ولی الان بنیاد مستضعفان اتوبان سازی می‌کند

رییس دفتر مقام معظم رهبری فساد حاکم خاندان پهلوی را عامل سقوط آن معرفی کرد و تصریح کرد: آنها همه چیز را از بین بردند. انقلاب که پیروز شد مسئولان کشور ویرانه ای را تحویل گرفتند.

به گزارش جهان مانا ، آیت الله محمد محمدی گلپایگانی در آیین تقدیر از خدمات سید پرویز فتاح و معارفه حسین دهقان رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با تاکید بر حفظ بیت‌المال به چگونگی تشکیل بنیاد مستضعفان پرداخت و با بیان اینکه  تشکیل بنیاد مستضعفان داستان مفصلی دارد، افزود: اولین کاری که پیامبر بزرگ اسلام بعد از تشکیل حکومت اسلامی به آن اقدام  کرد، پرداختن به مساله بیت المال بود. یک حکومت با برنامه هایی که دارد نیازمند بیت المال است. پیامبر (ص)به مدینه تشریف آوردند و حکومت اسلامی را تشکیل دادند و اولین کارشان تشکیل بیت المال برای تامین هزینه های حکومت اسلامی بود .

محمدی گلپایگانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تفاوت فقیر و مسکین گفت: فقیر آن کسی است که در عین نیاز شدیدی که دارد، هیچوقت ابراز نمی‌کند و هیچوقت دستش را به سمت کسی برای کمک دراز نمی‌کند و نمی‌تواند شناخت، اما مسکین کسی است که نیازمندی شدیدتری داشته و خانه‌نشین شده است.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در حکم دکتر دهقان و مهندس فتاح به نیازمندی‌های افراد نیازمند تاکید کرده‌اند. 

رییس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه به اتحاد و یگانگی و اعلان حمایت جامع و کامل مسئولان ما از مردمان مظلوم غزه اشاره کرد و با یادآوری حمایت های جهانی از مردم غزه اظهارکرد: انگلستانی که سردمداران و حکومتهاشان در طول تاریخ منشأ بسیاری از جنایات بودند در شهر لندن بیش از ۱۰۰ هزار نفر در تظاهرات شرکت کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به انقلاب اسلامی مردم ایران پرداخت و خاطرنشان کرد: آنچه که باعث شد این حکومت ننگین پهلوی از این کشور برافتد و عامل بزرگ سقوط سلطنت پهلوی شد فساد حاکم بر این خاندان بود. همه چیز را از بین بردند. انقلاب که پیروز شد مسئولان کشور ویرانه ای را تحویل گرفتند؛ چیزی باقی نمانده بود. در آن زمان خیلی ها نمی‌دانستند اتوبان یعنی چه ولی در شرایط فعلی بنیاد مستضعفان اتوبان سازی می‌کند؛ راههای روستایی و شهری آن زمان خاکی بود.

رییس دفتر مقام معظم انقلاب با اشاره به بهتر شدن شرایط تحصیلات در ایران بعد از انقلاب 57  تصریح کرد: ۶۰ درصد قبول شذگان دانشگاه ها اکنون خانم ها هستند.

 

دیدگاه
  • محسن

    اتوبان کرج ۴۶ افتتاح شده