تظاهرات جهانی در حمایت از مردم غزه

مردم در کشورهای مختلف جهان برای ابراز همبستگی با فلسطینی‌ها در نوار غزه و محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به این باریکه که بیش از یک ماه است ادامه دارد، تظاهرات کردند.

به گزارش جهان مانا ، به نقل از خبرگزاری رسمی یمن «سبا»، تظاهرات جهانی شاهد شتاب فزاینده‌ای برای خواستار پایان‌دادن به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه تحت محاصره است.

در یمن تظاهرات گسترده‌ای در صنعا و دیگر شهرها به منظور محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی-آمریکایی و دفاع از غزه و مقاومت برگزار شد.

در اردن تظاهرات گسترده‌ای در همبستگی با فلسطین و محکومیت تجاوزات صهیونیستی-‌آمریکایی به نوار غزه برگزار شد. تظاهرکنندگان پس از اقامه نماز جمعه شعارهایی در حمایت از ملت فلسطین سر دادند و خواستار لغو تمامی توافقنامه‌ها با رژیم صهیونیستی و بازشدن مرز شدند.

در عمان، صدها نفر در استان «نزوا» در همبستگی با غزه و در حمایت از مقاومت فلسطین تظاهرات کردند.

در لبنان، مردم در شهر صیدا برای محکومیت تجاوزات صهیونیستی-آمریکایی به غزه با حضور جمعی از علما و سیاستمداران تظاهرات کردند. شیخ سلیم سوسان، مفتی صیدا در این تظاهرات گفت: «آنچه لازم است بازکردن همه گذرگاه‌هاست و عرب‌ها بیدار شده‌اند. پس مراقب مردم خود باشید!»

در ایران مردم در حمایت از ملت فلسطین و محکومیت تشدید روند قتل عام مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

در قطر هزاران نفر از شهروند و نمازگزار برای پنجمین جمعه متوالی ضمن تجمع همبستگی، تجاوز صهیونیستی-آمریکایی‌ به نوار غزه را محکوم کردند. شرکت‌کنندگان با برافراشتن پرچم‌ها و پلاکاردهای فلسطینی در حمایت از فلسطینی‌ها، مسجدالاقصی و مقاومت فلسطین خواستار پایان این جنگ و مجازات دشمن صهیونیستی بابت جنایات انجام شده شدند.

در بحرین شهروندان پس از اقامه نماز جمعه در غرب منامه تظاهرات کرده و علیه دشمن صهیونیستی و حمایت از غزه شعار سر دادند. بحرینی‌ها خواستار لغو توافق عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی شدند.

در آمریکا شهروندان در حمایت از فلسطینی‌ها در مقابل ساختمان وزارت خارجه واشنگتن تظاهراتی را ترتیب دادند و در آن با انتقاد از سیاست خارجی کشورشان در قبال تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه، از کارکنان این وزارتخانه خواستند استعفا کنند. تظاهرکنندگان به حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کشتار غیر نظامیان اعتراض کرده و با برافراشتن پلاکاردهایی خواستار «پایان‌دادن به همه کمک‌های مالی آمریکا به آپارتاید صهیونیستی» شدند. تظاهرکنندگان از سیاست خارجی آمریکا در قبال غزه انتقاد کرده تمام درهای ساختمان وزارت خارجه را بستند و علیه کارمندان شعار سر دادند.

رژیم صهیونیستی ۳۵ روز است که نوار غزه را هدف قرار می‌دهد که بر اثر آن تاکنون بیش از یازده هزار فلسطینی شهید شده‌اند.

 

منبع: ايسنا
دیدگاه
آخرین اخبار
بازار