مرعشی: ردصلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان بسیار شدیدتر از هیات‌های اجرایی خواهد بود

حسین مرعشی با بیان اینکه رد صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان بسیار شدیدتر از هیات‌های اجرایی خواهد بود، گفت: اکنون برای این‌ها مشارکت اولویت اول نیست و تشکیل یک مجلس به قول آقایان انقلابی، مهمتر است.​

 

به گزارش جهان مانا ، بخش هایی از گفت و گوی مرعشی را در ادامه می خوانید:

  • این کار تحت تاثیر برخی نهادها انجام شده است و نمی‌توان آن را مستقیما منتسب به دولت دانست. البته این طور نیست که دولت در این رد صلاحیت‌ها هیچ نقشی نداشته باشد، اما این را هم نمی‌توان گفت که مستقیما و صرفا خود دولت قصد داشته از این طریق مخالفین خود را کنار بزند. 
  • اکنون بیش از دو دهه است که انتخاب اعضای هیات‌های اجرایی از کنترل فرمانداری‌ها خارج شده و اعضای آن معتمدین مردم اند که عضویتشان باید به تایید شورای نگهبان برسد. 
  • رد صلاحیت‌های انجام‌شده، در امتداد تنگ‌نظری‌های گذشته است، این رویه به ضرر کشور است، نمی‌توان بر روی تمام تجربیات پیشین کشور و کسانی که در گذشته مسئولیتی داشته‌اند، خط کشید‌ و کشور را بدون حضور آنان و بهره‌گیری از این تجربیات اداره کرد. 
  • رد صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان بسیار شدیدتر از هیات‌های اجرایی خواهد بود، اکنون برای این‌ها مشارکت اولویت اول نیست و تشکیل یک مجلس به قول آقایان انقلابی، مهمتر است. 
  • در کل کشور اکثریت مطلق کسانی که از سمت حزب کارگزاران سازندگی داوطلب انتخابات مجلس شده بودند، رد صلاحیت شده‌اند.

 

منبع: انتخاب
دیدگاه
آخرین اخبار
بازار