نتانیاهو: آمریکا و جهان به ما فشار زیادی وارد می‌کنند، ولی ما جنگ را ادامه خواهیم داد

نخست‌وزیر رژیم اسراییل گفت، «از ما خواستند وارد غزه یا بیمارستان الشفاء نشویم و آتش‌بس کنیم، ولی ما نپذیرفتیم».

 

به گزارش جهان مانا ، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شنبه شب در نشست خبری مشترک با «یوآو گالانت» (وزیر جنگ کنونی) و «بنی گانتس» (وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی) که اعضای کابینه جنگ رژیم را تشکیل می‌دهند، اظهار داشت که «برخی از ما خواستند وارد غزه یا بیمارستان الشفاء نشویم و آتش‌بس کنیم، ولی ما با آن مخالفت کردیم».

 نتانیاهو از حمایت آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه تشکر کرد و افزود: «من از ایالات متحده به رهبری بایدن قدردانی می کنم که همه چیز را مانند ما می بیند!».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اضافه کرد، «آمریکا و جهان به ما فشار زیادی وارد می‌کنند، ولی ما آن را دفع می‌کنیم و جنگ را ادامه خواهیم داد».

وی مدعی شد که کابینه‌اش «با درخواست آمریکا برای آوردن روزانه دو کامیون سوخت به جنوب غزه موافقت کرد».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادامه داد: «ما خوهان دستیابی به یک پیروزی قاطع برای حذف حماس هستیم و ماموریت بازگرداندن افراد ربوده شده را متوقف نخواهیم کرد!».

نتانیاهو تصریح کرد: «تا زمانی که اطمینان یابیم غزه تهدیدی برای اسرائیل نیست، به جنگ ادامه خواهیم داد».

یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و عضو کابینه جنگ گفت: «ما به مرحله دوم عملیات زمینی در نوار غزه رسیده‌ایم. ما به تمام نقاط حساس حماس می‌رسیم و به آنها حمله می‌کنیم».

گالانت بدون ارزیابی درست از میدان جنگ غزه مدعی شد: «هر روز که می گذرد، فضای کمتری برای حرکت حماس در ضلع غربی شهر غزه وجود دارد. ما باید ماموریت خود را در جنوب متعادل کنیم، به شمال نگاه کنیم و هر روز به حزب‌الله ضربه بزنیم».

وی تصریح کرد: «من برای دستیابی به هدف (ادعایی) از بین بردن حماس و بازگرداندن افراد ربوده شده، اقدام عملی را توصیه کردم».

بنی گانتس وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی و دیگر عضو کابینه جنگ گفت: «جنگ با قدرت زیاد ادامه خواهد یافت و سپس صلح و امنیت برقرار خواهد شد».

گانتس افزود: «از هر که در کابینه جنگ فعالیت داشته باشد، حمایت می‌کنم. باید مسئولیت پذیر باشیم و تصمیمات سختی برای مشروعیت داخلی و خارجی خود اتخاذ کنیم!».

وی تصریح کرد، «با خانواده‌های گروگان‌ها دیدار کردم و همه ما (در کابینه جنگ) به بازگردان‌ آن‌ها پایبندیم».

این اظهارات، تهدیدات و ادعاهای اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در حالی مطرح می‌شود که اکنون 40 روز از جنگ غزه سپری می‌شود و کابینه نتانیاهو به هیچ یک از دست‌آوردهای اعلامی خود به جزء کشتار مرده بی‌گناه غزه، و بمباران و تخریب منازل مسکونی نرسیده است.

 

منبع: ايسنا
دیدگاه