عملیات جنبش جنگ غزه ه سازمان ملل

نگرانی سازمان ملل از قصد صهیونیست‌ها برای تشدید حمله با اتمام آتش‌بس

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که اظهارات اخیر مقامات رژیم صهیونیستی مبنی بر گسترش جنگ پس از پایان وقفه بشردوستانه، بسیار نگران‌کننده است.

به گزارش جهان مانا ، «مارتا اورتادو»، سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی عنوان کرد: اظهارات رهبران سیاسی و نظامی اسرائیل در روزهای اخیر مبنی بر گسترش و تشدید حمله نظامی به سرتاسر غزه پس از پایان وقفه، بسیار نگران‌کننده است.

این سخنگو در عوض از تمامی طرفین این مناقشه و همچنین کشورهای دارای نفوذ در این مسئله خواست تا از وقفه بشردوستانه کنونی «برای دستیابی به یک آتش‌بس کامل» استفاده کنند.

اورتادو تأیید کرد که پس از چند هفته زندگی در جهنم، مردم غزه این روزها با برقراری آتش‌بس کمی مجال تنفس پیدا کرده‌اند؛ اما «تلاش‌های بسیار بیشتری» باید انجام شود که حفاظت از غیرنظامیان در صدر آن‌هاست.

اظهارات این مقام سازمان ملل در حال مطرح می‌شود که مقامات رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته از قصد خود برای از سرگیری حملات به شکلی گسترده‌تر و شدیدتر پس از پایان آتش‌بس خبر داده‌اند.

جنبش حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده‌ای را به مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه آغاز کرد.

تل‌آویو در پاسخ به این عملیات - که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته - قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری کرد. تا امروز بیش از ۱۵ هزار تن از غیرنظامیان فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده‌اند؛ از جمله ۶۱۵۰ کودک و ۴۰۰۰ زن.

چهارشنبه گذشته و پس از چند روز مذاکره غیرمستقیم، رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین به توافق برای آتش‌بس موقت به مدت چهار روز و تبادل اسرا دست یافتند؛ توافقی که قرار بود در روز دوشنبه به پایان برسد، اما «حماس» در آخرین ساعات اعلام کرد که با قطر و مصر در مورد تمدید آتش‌بس بشردوستانه برای دو روز دیگر و با همان شروط پیشین به توافق رسیده است.

ساعاتی پیش «بنی گانتس»، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی و عضو کابینه جنگ این رژیم در پیامی ویدیویی تأیید کرد کابینه جنگ متفق‌القول است که هیچ گزینه‌ای به جز ازسرگیری جنگ غزه روی میز نیست.

او گفت که نیروهای اشغالگر صهیونیست در تدارک گسترش حمله زمینی به نوار غزه هستند، به شکلی که تمامی این باریکه را در برگیرد.

 

منبع: ايسنا
دیدگاه