موج جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران/ ۲۱ فرد و نهاد در لیست سیاه قرار گرفتند

ایالات متحده اعلام کرد که ۲۱ شهروند و نهاد را به دلیل همکاری با شبکه مالی جمهوری اسلامی، تحریم کرده است.

به گزارش جهان مانا ، وزارت خزانه‌داری آمریکا در روز چهارشنبه اعلام کرد ۲۱ شهروند و نهاد ایرانی و خارجی را به دلیل مشارکت در شبکه‌های مالی به نفع وزارت دفاع ایران و سایر بخش‌های نیروهای مسلح این کشور تحریم کرده است.

 

به نوشته رویترز، بنابر ادعای وزارت خزانه‌داری، تحریم‌شدگان به تأمین مالی وزارت دفاع و لجستیک نیروهای مسلح، ستاد کل نیروهای مسلح ایران (AFGS) و نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (IRGC-QF) کمک کردند.

در این بیانیه آمده است: «ایران معادل میلیاردها دلار از طریق فروش کالا برای تأمین مالی فعالیت‌های منطقه‌ای و حمایت از گروه‌های محور مقاومت از جمله حماس و حزب‌الله درآمدزایی می‌کند».

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده ادعا کرد که نیروهای نظامی ایران از «شبکه‌های پیچیده شرکت‌ها و دلالان خارجی مستقر در خارج برای میسرکردن این فعالیت‌های تجاری استفاده می‌کند».

واشنگتن می‌خواهد جلوی فرار ایران از تحریم‌های قبلی آمریکا را گرفته و حمایت تهران از گروه‌های فلسطینی محور مقاومت را قطع کند.

شرکت‌های ایرانی سپهر انرژی جهان نما پارس و شرکت پیشرو تجارت ثنا و همچنین مجید اعظمی، الیاس نیرومند و توماج و سید عبدالجواد علوی از جمله تحریم‌شدگان هستند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین دو شرکت مستقر در هنگ‌کنگ را تحریم کرد و شرکت تجارت Puyuan را به واسطه‌گری برای فروش ده‌ها میلیون میعانات گازی ایران به شرکت HK Sihang Haochen متهم کرد.

همچنین چندین شرکت مستقر در امارات متحده عربی تحریم شدند.

واشنگتن همچنین ادعا کرد که این شرکت‌ها شامل Unique Performance General بود که با سپهر انرژی توافق کرده بود که برای فروش نفت سبک ایران به چین، همکاری کند. شرکت OPG Global General Trading Co LLC  نیز پیشنهاد فروش نفت خام و بنزین را از طرف سپهر انرژی به مشتریان خلیج فارس برای ارسال مجدد به اروپا را داده بود.

علاوه بر این، خزانه‌داری ایالات متحده ادعا کرد که شرکت بازرگانی JEP Petrochemical مستقر در دبی را تحریم کرده که به شرکت Future Energy مستقر در دبی، معادل بیش از ۴۰۰ میلیون دلار برای خرید نفت ایران از سپهر انرژی پرداخت کرده است.

آمریکایی‌ها همچنین مدعی شدند که سه شرکت تحریم‌شده دیگر عبارتند از A Three Energy FZE مستقر در دبی و شرکت‌های کارگزاری Tetis Global FZE و Royal Shell Goods Wholesalers LLC مستقر در شارجه که سپهر انرژی از آن‌ها برای فروش کالاهای ایرانی به خریداران خارجی استفاده می‌کرد.

علاوه بر این، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده اعلام کرد که چهار شرکت و سه فرد را به دلیل حمایت از شبکه‌های مالی به نمایندگی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحریم کرده است.

 

دیدگاه