ملاقات جداگانه رییس جمهور و نخست وزیر با امام خمینی

در تورق روزنامه های 12 آذر 1359 اخبار و تحولات زیادی را می بینیم که بخشی از آنها به اخبار و تحولات جنگ تحمیلی عراق علیه ایران مربوط می شود.

به گزارش جهان مانا ، همچنین صبح آن روز حدود ساعت 8 ، زلزله ای به شدت 5.2 ریشتر در تهران رخ میدهد در گیلان و مازندران نیز حس می شود. روزنامه کیهان نیز در آن دوره عصرها منتشر میشد و خبر آن را چاپ می کند البته در این خبر به میزان تلفات احتمالی آن زلزله در تهران اشاره نشده است.

در میان اخبار مربوط به جنگ، دو خبر جالب توجه است. یکی ملاقات محمدعلی رجایی نخست وزیر با امام خمینی ( ره) است که پس از دیدار رییس جمهور وقت ( بنی صدر ) با بنیانگذار انقلاب اسلامی صورت می گیرد.

خبر دوم نیز مربوط به بازگشت نوه امام خمینی از جبهه است که روزنامه کیهان آن را پوشش میدهد.

روزنامه کیهان با تیتر « آخرین خبر از ملاقات با امام » نوشت:

« گزارش رسیده به کیهان حاکیست که پس از مدتی که از دیدار رییس جمهوری با امام گذشت، نخست وزیر محمدعلی رجایی نیز به حضور امام رفت و این ملاقات بطور توام مدتی ادامه داشت.

پس از 30 دقیقه که رییس جمهوری از نزد امام خارج شد و اظهار داشت که گزارشاتی کلی درباره اقتصاد و وضع جبهه ها به امام دادم، محمدعلی رجایی نخست وزیر نیز پس از پایان ملاقات با امام اظهار داشت که گزارش سفر به اصفهان را تقدیم امام کردم و برخی مسایل دیگر را نیز با ایشان درمیان گذاشتم. »

روزنامه کیهان 12 آذر 1359

دیدگاه
آخرین اخبار
بازار