تصویب تحریم‌های جدید علیه روسیه توسط اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا روز دوشنبه در بیانیه‌ای دوازدهمین بسته تحریم‌ها علیه روسیه را تصویب کرد.

به گزارش جهان مانا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس اعلام این رسانه، این مصوبه پس از انتشار در ژورنال رسمی اتحادیه لازم الاجرا خواهد شد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، اتحادیه اروپا از اول ژانویه سال جاری میلادی محدودیت‌هایی را برای واردات الماس‌های غیرصنعتی استخراج شده، فرآوری شده یا تولید شده در روسیه اعمال خواهد کرد. از اول مارس، محدودیت‌های مرحله‌ای بر واردات الماس‌های روسی فرآوری شده در کشورهای ثالث آغاز می‌شود.

گزارش اسپوتنیک در این خصوص حاکیست: اتحادیه اروپا در بسته جدید تحریم‌ها، محدودیت‌هایی را برای واردات محصولات آلومینیومی از روسیه از جمله سیم، فویل و لوله اعمال کرده است. اتحادیه اروپا همچنین شرکت‌های اروپایی را موظف کرد تا در وضع قرارداد با شرکای خود، صادرات مجدد تعدادی از کالاهای دو منظوره به روسیه را ممنوع کنند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) پیشتر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: غرب از اینکه تحریم‌ها علیه روسیه به ما ضربه نمی‌زند، رنج می‌برد. پوتین بی دلیل از خرابکاری احتمالی غرب صحبت نمی‌کند، او اطلاعات خاص و دلیلی برای گفته‌هایش دارد. روسیه باید حداکثر خونسردی خود را حفظ کند، زیرا فشار از طرف غرب ادامه خواهد داشت. آنها از هیچ چیز دریغ نمی‌کنند.

 

منبع: مهر
دیدگاه