نصرالله: پاسخ‌ به ترور العاروری حتمی است

دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم هفتمین روز درگذشت معاون اجرایی و یکی از بنیانگذاران جنبش شیعه این حزب سخنرانی کرد.

به گزارش جهان مانا ، «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم هفتم درگذشت «الحاج محمد یاغی» ملقب به «ابوسلیم» معاون اجرایی سابق دبیرکل حزب‌الله و نماینده سابق پارلمان لبنان که در شهر بعلبک برگزار شد، بار دیگر حادثه تروریستی کرمان را در چهارمین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی به ملت ایران تسلیت گفت و تاکید کرد، خون شهدا  هرگز هدر نخواهد رفت.

وی همچنین شهادت «الحاج ابوتقوی» از فرماندهان الحشدالشعبی در حمله روز گذشته آمریکا در بغداد را به گروه‌های مقاومت، حشد شعبی و جنبش النجباء را تسلیت گفت.

سید حسن نصرالله در ابتدای سخنان خود به سیره الحاج محمد یاغی پرداخت و اظهار داشت: شهادت من به حاج ابوسلیم شهادت ملموسی است، من ایشان را از جوانی در سال ۱۹۷۸ می شناختم و از همان ساعات اول رابطه برادری، محبت، دوستی و اعتماد کامل بوجود آمد. او از ابتدای جوانی در بعلبک فردی مجاهد، فعال و انقلابی بود و اولین فردی که مایه الهام حاج ابوسلیم شد، حضرت امام سید موسی صدر بود.

دبیرکل حزب‌الله در خصوص حملات این حزب به مواضع دشمن صهیونیستی خاطرنشان کرد، حزب‌الله از هشتم اکتبر وارد نبرد با دشمن صهیونیستی شده است و در این مدت تعداد زیادی از شهرک‌های صهیونیستی هدف قرار گرفتند، مقاومت حدود ۶۷۰ عملیات نظامی اجرایی کرد و ۴۸ پایگاه، ۱۱ مقر در عمق خاک فلسطین، ۵۰ نقطه مرزی و ۱۷ شهرک رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

به نقل از سایت خبری النشره، وی در ادامه تصریح کرد، حزب‌الله لبنان تنها دکل‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار نمی‌دهد بلکه تجهیزات روی دکل‌ها را هدف قرار می‌دهد که صدها میلیون دلار ارزش دارد و کنترل اطلاعاتی بر بخش بزرگی از لبنان را پوشش می‌دهند.

سید حسن نصرالله در ادامه از انهدام تعداد زیادی از تانک‌ها و خودروهای ارتش رژیم صهیونیستی سخن گفت و تأکید کرد که اکنون تمامی تانک‌ها و ماشین‌آلات نظامی دشمن در دیدرس نیروهای مقاومت هستند و حزب‌الله اطلاعات خوبی از مواضع و نیروهای نظامی صهیونیستی دارد.

وی با بیان اینکه دشمن به شدت به سکوت خود ادامه می‌دهد و تعداد واقعی کشته‌ها و زخمی‌های خود را فاش نمی‌کند، افزود، کارشناسان رژیم صهیونیستی می‌گویند آمار کشته‌های این رژیم در جنگ غزه سه برابر آماری است که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام می‌کند و بیش از ۲۰۰۰ مجروح وجود دارد که اکثر آنها در وضعیت ناامیدکننده‌ای قرار دارند.

دبیرکل حزب الله لبنان در این باره افزود: می‌دانیم که پنهان‌سازی تلفات بخشی از جنگ روانی دشمن است تا در مقابل جامعه خود سرشکسته نشود زیرا آن‌چه در حال وقوع است، تحقیر واقعی اسرائیل در جبهه جنوب محسوب می‌شود.

وی در ادامه گفت، مقاومت لبنان اهداف نظامی و سربازان رژیم صهیونیستی را هدف قرار می‌دهد و هدف مقاومت در لبنان، سوریه، عراق و یمن اعلام فشار بر دشمن است تا حمله به نوار غزه را متوقف کند.

سید حسن نصرالله گفت، دشمن صهیونیستی در نتیجه ترس و خستگی، اشتباهات فاحشی در غزه مرتکب شده است‌.

وی در ادامه خطاب به مخالفان مقاومت در داخل لبنان گفت، این رژیم صهیونیستی بود که از سال ۱۹۴۸، به خانه‌ها، مردم عادی و ارتش حمله کرده و مرتکب قتل عام می‌شد و این مردم جنوب لبنان بودند که آواره می‌شدند. اگر یکی از این حملات که اکنون به مواضع رژیم صهیونیستی می‌شود، در گذشته رخ می‌داد، دشمن به قطع بیروت را هدف قرار می‌داد اما اکنون جرات انجام این کار را ندارد و این همان معادله بازدارندگی است که مقاومت از سال‌ها پیش بر دشمن تحمیل کرده است.

دبیرکل حزب الله لبنان خطاب به شهرک‌نشینان صهیونیستی که از کابینه رژیم صهیونیستی می‌خواهند در مورد حملات محور مقاومت در لبنان تصمیم نظامی قاطع اتخاذ کند، گفت، این یک تصمیم اشتباه خواهد بود و اولین متضرران آن خود صهیونیست‌ها و شهرک‌نشینان شمال اراضی اشغالی خواهند بود و به جای این کار باید از کابینه بخواهند جنگ علیه غزه را متوقف کند.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: اکنون با فرصتی تاریخی روبرو هستیم تا هر وجب از خاک خود را به طور کامل آزاد کنیم و معادله‌ای را برقرار کنیم که مانع نفوذ دشمن به حاکمیت کشورمان شود و این فرصت بار دیگر توسط جبهه لبنان باز شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ترور شهید «صالح العاروری» نائب رئیس دفتر سیاسی حماس در جنوب بیروت اشاره کرد و گفت: این جنایت بدون پاسخ و مجازات نخواهد ماند، هرگز از عبارت "در زمان و مکان مناسب" استفاده نمی‌کنیم و پاسخ ما حتمی خواهد بود. نمی‌توانیم در برابر چنین تجاوز بزرگی سکوت کنیم.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین درباره عملیات نظامی مقاومت عراق در حمایت از مردم غزه گفت، هدف اصلی از این عملیات‌ها حمایت از غزه است و دولت آمریکا از این مساله نگران است که در مخمصه اوکراین گرفتار است. ایالات متحده نمی‌خواهد جنگ غزه در منطقه گسترش پیدا کند.

وی افزود، از برکات عملیات‌های مقاومت اسلامی عراق برای یاری مردم غزه یکی این است که فرصت تاریخی برای خلاصی از اشغالگران آمریکایی به وجود آمده است.

سید حسن نصرالله تاکید کرد، اکنون یک فرصت تاریخی برای دولت عراق و پارلمان و مردم این کشور پیش آمده است تا «اشغالگران جنایتکار» را که خون عراقی‌ها و ملت‌های منطقه را می‌ریزند، از کشور بیرون کنند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه به انفجارهای تروریستی کرمان پرداخت و گفت، آمریکایی‌ها از داعش در ایران استفاده می‌کنند و بعد هم می‌گویند که هیچ ارتباطی با این انفجار کرمان ندارند.

وی خطاب به آمریکایی‌ها گفت: «ساخته دست شما این جنایت را مرتکب شده است» و در ادامه پرسید: چه کسی امروز داعش را در سوریه فعال کرده است؟ آیا آنها دنبال هدف قرار دادن نیروهای آمریکا هستند؟

سید حسن نصرالله افزود، فرصت خروج نیروهای آمریکایی از عراق امروز با خروج این نیروها از شرق فرات همراه خواهد بود و این یکی از برکات ملی همبستگی با غزه است.

وی در ادامه به عملیات یمنی‌ها در دریای سرخ پرداخت و گفت، از برکات ملی این همبستگی این است که دولت صنعا دیگر یک گروه داخلی نیست بلکه بخشی از معادله بین‌المللی شده است که جهان تمام قد در مقابل آن سر تعظیم فرود می‌آورد و پیام یمن امروز برای آمریکاست مبنی بر اینکه تنها با جنبش انصارالله مواجه نیستند بلکه با دهها میلیون از ملت یمن روبرو هستند که سابقه شکست دشمن را دارند.

دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد که یمنی‌ها توانسته‌اند معادله بازدارندگی خود را بر دشمن صهیونیستی تحمیل کنند و به همین دلیل است که جنگنده‌های  رژیم صهیونیستی در آسمان یمن دیده نمی‌شوند.

 

منبع: ايسنا
دیدگاه