تجمع خانواده اسیران اسراییلی مقابل وزارت جنگ

خانواده های اسیران اسراییلی شب گذشته مسیر ورودی مقر وزارت جنگ رژیم اسراییل در تل آویو را مسدود کردند و با سردادن شعار خواهان مبادله اسیران شدند.

به گزارش جهان مانا، این اقدام خانواده اسیران صهیونیست همزمان با آن روی می‌دهد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز قرار است با نمایندگان خانواده های اسرای صهیونیست دیدار کند که هیچ قدمی برای آزادی نظامیان خود برنداشته و در تحقق اهداف ادعایی خود ناکام مانده است.

این دهمین دیدار آنهاست و نتانیاهو چیز زیادی برای ارائه به آنها ندارد.

در همین راستا یک مقام صهیونیست تاکید کرد که حماس خواستار آتش بس کامل و عقب نشینی نظامیان صهیونیست از غزه و دریافت ضمانت هایی برای ادامه کنترل این منطقه است.

این مقام صهیونیست مدعی شد: آماده ایم که بهایی گران برای بازگرداندن اسرا بپردازیم، اما حماس می خواهد جنگ را متوقف کنیم که به نظرمان این خواسته به خاطر فشار نظامی است، امیدواریم که به توافق هایی دست یابیم.

در همین حال، تعدادی از خانواده های اسرای صهیونیست امروز در گفت‌وگو با رادیو رژیم صهیونیستی از ارتش این رژیم خواستند تا از غزه عقب نشینی کند.

خانواده های اسرای صهیونیست با اشاره به بیانیه ارتش رژیم اسراییل درباره تحقق نیافتن اهداف جنگ، این سئوال را مطرح کردند که چرا هنوز مقامات بر ادامه جنگ اصرار دارند.

وابستگان اسرای صهیونیست خواستار توافق با مقاومت فلسطین برای تبادل اسرا شده و اعلام کردند که کابینه «بنیامین نتانیاهو» برای زندگی اسرا ارزشی قائل نیست و با ادامه جنگ، زندگی آنها را به خطر می اندازد.

 رژیم صهیونیستی که با هدف از بین بردن گروه‌های مقاومت فلسطین از جمله حماس و آزادی اسرای خود از ۱۵ مهرماه اقدام به بمباران شدید نوار غزه و سپس لشکرکشی به غزه کرده، بعد از هفته‌ها جنایت در این منطقه به اهداف خود نرسید و به مذاکره با مقاومت روی آورد.

زیاده خواهی تل آویو در برنامه تبادل اسرا موجب شکست مذاکرات و در نهایت از سرگیری جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شد.

بعد از عملیات روانی مقاومت فلسطین در انتشار ویدئوی جدیدی از اسرای صهیونیست و به موازات آن، شکست ارتش رژیم صهیونیستی در میدان نبرد و عقب نشینی از شمال غزه، فشار افکار عمومی در سرزمین های اشغالی بر کابینه نتانیاهو افزایش یافته است.

بیشتر رسانه های رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر مطالبی درباره شکست ارتش این رژیم در غزه و پیروزی مقاومت فلسطین منتشر و خواستار مذاکره با حماس و دیگر گروه های مقاومت برای آزادی اسرای صهیونیست شدند.

این در حالی است که بیش از یکصدروز از جنگ رژیم اشغالگر علیه نوار غزه گذشت، اما دو هدف اعلامی این رژیم مبنی بر از بین رفتن مقاومت فلسطین و آزادی اسرای صهیونیست تحقق نیافته است. بسیاری از کارشناسان، ادامه این روند را برای کابینه نتانیاهو غیرممکن دانسته و معتقدند به زودی این کابینه سقوط خواهد کرد.

 

منبع: ایرنا
دیدگاه