جزییات حمله آمریکا به سوریه و عراق در ساعت صفر

بامداد شنبه 14 بهمن، خبرگزاری ها از حمله هوایی آمریکا به بخش هایی از سوریه و عراق خبر دادند. این حملات در پاسخ به حمله پهپادی به یک پایگاه نظامی آمریکا در اردن در روز یکشنبه گذشته انجام شد که در آن سه نظامی آمریکایی کشته و بیش از ۴۰ نفر دیگر هم زخمی شدند.

به گزارش جهان مانا، اهداف آمریکا در عراق، مواضع نیروهای حشدالشعبی در الانبار بود و در سوریه نیز حملات هوایی به مناطقی در حومه استان دیرالزور انجام شد.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که از بمب افکن های ب -1 برای حملات تلافی جویانه استفاده کرده است.

الجزیره به نقل از رسانه‌های سوری گزارش کردند ۱۲ نقطه در شهرهای المیادین، البوکمال و اطراف گذرگاه مرزی القائم در شرق سوریه هدف تجاوز آمریکا قرار گرفتند.

فاکس نیوز به نقل از یک مسئول نظامی نوشت، آمریکا حملاتی را به سوریه از سکوهای متعددی ترتیب داد که گروه‌های مقاومت را هدف قرار می‌دهد.

بیانیه بایدن و وزیر دفاع آمریکا

 جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا پس از حملات صورت گرفته در بیانیه‌ای گفت که واکنش نظامی آمریکا «در زمان‌ها و مکان‌هایی که ما انتخاب می‌کنیم ادامه خواهد یافت.»

بایدن مدعی شد: «ایالات متحده به دنبال درگیری در خاورمیانه یا هیچ جای دیگر در جهان نیست. اما اجازه دهید همه کسانی که ممکن است به دنبال آسیب رساندن به ما باشند این را بدانند: اگر به یک آمریکایی آسیب بزنید، ما پاسخ خواهیم داد.»

پس از بایدن، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا هم بیانیه‌ای درباره عملیات نظامی آمریکا صادر کرد. او گفت که در پی کشته شدن سه نظامی آمریکایی در اردن، ارتش آمریکا «حملاتی هوایی به هفت تاسیسات، شامل بیش از ۸۵ هدف، در عراق و سوریه انجام داد.»

آستین مدعی شد سایت‌های هدف گرفته شده آنهایی بود که از آنها برای حمله به نیروهای آمریکایی استفاده می‌شد.

او هم‌چنین گفت: «حملات علیه نیروهای آمریکایی را تحمل نمی‌کنیم. همه اقدامات لازم را برای دفاع از ایالات متحده، نیروهایمان و منافع‌مان انجام می‌دهیم.»

آمریکا: قبل از حمله به عراق خبر داده بودیم

فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) در حالی در شبکه اجتماعی اعلام کرد که حملات هوایی با استفاده از بیش از ۱۲۵ مهمات دقیق انجام شد و ۳۰ دقیقه طول کشیده که جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید به مطبوعات گفت: «ما از قبل به دولت عراق اطلاع دادیم.»

جان کربی همچنین گفت: ما به دنبال جنگ با ایران نیستیم.

شهادت یک مستشار ایرانی درسوریه توسط اسراییل

در حالی که سفارت ایران در سوریه از به شهادت رسیدن یک مستشار ایرانی در حملات صهیونیست‌ها به حومه دمشق در روز جمعه خبر ‌داد؛ الجزیره اعلام کرد سپاه قدس در مناطق بمباران شده آمریکا هیچ پایگاهی نداشته است.

به گزارش ایرنا، این منابع به الجزیره گفتند که ادعای آمریکا درباره حمله به نیروی قدس در سوریه، بی اساس و فریب افکارعمومی است.

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه
آخرین اخبار
بازار