انصارالله تجاوز آمریکا به عراق و سوریه را محکوم کرد

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن شامگاه شنبه حمله شب گذشته آمریکا به مواضعی در عراق و سوریه را نقض آشکار حاکمیت این ۲ کشور و قوانین بین‌المللی دانست.

به گزارش جهان مانا ، دفتر سیاسی این جنبش در بیانیه خود اعلام کرد: تجاوز آمریکا به عراق و سوریه را محکوم می‌کنیم و آن را تجاوزی وحشیانه و نقض حاکمیت این ۲ کشور و قوانین بین‌المللی می‌دانیم.

در این بیانیه آمده است تجاوز به عراق و سوریه در راستای حمایت آمریکا از دشمن صهیونیستی است تا به جنایات خود علیه مردم غزه ادامه دهد.

به نقل از خبرگزاری «سبا» یمن، دفتر سیاسی انصارالله در این بیانیه اعلام کرد اقدامات متجاوزانه آمریکا منطقه را وارد درگیری گسترده‌تر خواهد کرد و این مساله امنیت و صلح بین‌المللی را تهدید می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است واشنگتن به جای حمله به کشورهای منطقه، می‌توانست رژیم صهیونیستی را وادار کند حملاتش علیه ملت فلسطین را متوقف و محاصره غزه را لغو کند.

دفتر سیاسی انصارالله تاکید کرد حق دفاع از خود و حفاظت از امنیت و حاکمیت خود در برابر تجاوزات مکرر آمریکا برای ملت‌های منطقه محفوظ است.

انصارالله با بیان اینکه داستان‌پردازی‌های دروغین آمریکا را نمی‌ پذیرد که مدعی است تجاوزاتش علیه کشورها و ملت‌های منطقه یک واکنش است، اعلام کرد حملات آمریکا یک تجاوز آشکار است.

آمریکا شب گذشته به بهانه پاسخ به حمله به پایگاه خود در اردن که بر اثر آن ۳ نظامی آمریکایی کشته شد، مواضع مختلفی را در سوریه و عراق هدف قرار داد و مدعی شد به ۸۵ هدف حمله کرده است.

 

منبع: ايسنا
دیدگاه