سعید جلیلی: آنانی که سال گذشته برای مرگ یک زن اشک تمساح ریختند چرا برای زنان غزه اشک نمی‌ریزند؟

سعید جلیلی گفت: هنر بزرگ امام ایجاد جمهوری اسلامی ایران بود. چرا حرکت بزرگی که امام امت انجام دادند در زمان ائمه اطهار اتفاق نیفتاد؟ پاسخ این سوال بسیار روشن است. انتخاب ملت ما این‌گونه بود. آن حرکت بزرگ یعنی انقلاب اسلامی انتخاب بزرگ ملت ایران بود. مهمتر از آن این‌که پای این انقلاب ایستادند.

به گزارش جهان مانا، سعید جلیلی بعد از ظهر یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ طی سخنانی در حسینیه جماران با اشاره به انتخابات اسفند ۱۴۰۲ گفت: انتخاب یک امر لحظه‌ای، مقطعی، تشریفاتی و نمایشی نیست بلکه یک امر ضروری، واقعی و مستمر است. اگر مردم انتخابی انجام دادند باید پای انتخابش بایستند و سایه به سایه آن حرکت کنند. اینطور نیست که مردم رای بدهند بعد بگویند کارم تمام شد. انتخاب، شروع کار است.

اهم اظهارات این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام را به به نقل از ایسنا میخوانید:

  • اگر حرکت نماینده بعد از ورود به مجلس دچار نقص و ایرادی بود باید با نظارت مستمر مردم رفع شود و باید کمک کرد تا نقایص رفع شود این همان اندیشه امام و رهبری در حوزه انتخاب است. هرجا که انتخابات انجام و بر آن نظارت شد، مشکلات کشور هم رفع شد هرگاه این قاعده الهی رعایت شد توانستیم بر مشکلات فائق بیایم.
  • شناخت مختصات زمانی و مکانی برای مردم دارای اهمیت مضاعف است. دشمنان ایران از این نگران هستند که ملت ایران بدانند آگاهانه در کجای تاریخ ایستاده اند و بدانند ظرفیت‌ها و نقایصش کجاست. آنان در پی تشدید نقایص و ضعف‌ها هستند اما ملت ایران باید بداند که اولویت‌شان چیست تا با برنامه و انتخاب درست بتوانند به اهدافشان وجهه عملی بدهند.
  • از همه آحاد جامعه و همه افرادی که پست و منصبی دارند می‌خواهم که پیام امام درباره تکیه بر توانایی‌های مردمی و تاثیر داخلی آن را مورد توجه جدی قرار دهند.  حدود ۸۰ سال از آن سخن امام می‌گذرد و اکنون ایران بار دیگر در گلوگاه تصمیم گیری با اهمیتی، قرار گرفته است. باید بدانیم که اولویت‌های‌مان در سیاست و اقتصاد و فناوری چیست.
  •  آمریکایی‌ها برای حفظ فاصله علمی و تسلیحاتی خود در حوزه‌های مختلف به خصوص انرژی هسته‌ای تعمداً به ایران فشار می‌آورند تا ایران را در عقب ماندگی اقتصادی و هسته‌ای نگه دارند.
  • باید بین داوطلبان نمایندگی مجلس بر سر اولویت‌های اصلی کشور رقابت باشد. نباید وقت و انرژی را صرف مسائل غیر اولویت‌دار کرد. ملت ایران در این عرصه باید با حضور موثر خود به داوطلبان نمایندگی مجلس این مسئله را تفهیم کنند.
  • ما با کمک شما عزیزان در جلسات مختلف درباره اولویت‌های کشور و راه‌های رسیدن به آن‌ها بحث می‌کنیم. مهمترین مسئله‌ای که باید در این شرایط حساس به آن پرداخته شود این است که به محدودیت منابع درآمدی کشور توجه شود، اما مهم‌تر از آن این است که این منابع باید انضباط پیدا کند و به بهترین شکل مدیریت شود. باید درزهایی که در منابع مالی می‌شود،  شناسایی و رفع شود. باید جلوی دست‌اندازی‌ها در منابع و مصارف مالی گرفته شود.
  •  یک بار برای همیشه باید برای منابع درآمدی کشور به خصوص درآمدهای نفتی انضباط مالی داشت. اگر نظم جدی و درست‌ترین حوزه ایجاد نشود بین ۲ تا ۴ درصد پرت منابع اتفاق خواهد افتاد که می‌توان با اندازه گیری برخط در حوزه مالی و درآمدی کشور جلوی آن را گرفت.
  • باید بدانیم تا ۵ سال آینده وضعیت منابع درآمدی کشور چه می‌شود. علاوه بر آن باید درآمدهای بودجه‌های شرکت‌های دولتی و نحوه هزینه کردن‌های آن‌ها را مورد بررسی جدی و دقیق قرار داد.
  • قدرت نرم و فرهنگ انقلاب اسلامی توانست قدرت سخت غرب را شکست دهد. با همین قدرت می‌توان به جنگ غرب برویم.
  • سال گذشته برای مرگ یک زن اشک تمساح ریختند پس چرا برای زن‌هایی که در غزه در خانه‌های‌شان شهادت رسیدند اشک نمی‌ریزند. باید نشان دهیم اندیشه انقلاب اسلامی دارای وجوه متمایز است که باید خودش را در انتخابات، پیشرفت، حجاب، حقوق مردم و همه امور کشور نشان دهد.
  • یک نماینده مجلس در بزنگاه حساس می‌تواند حتی با یک رای سرنوشت یک طرح یا لایحه را تغییر دهند. در یک دوره‌ای از مجلس عده‌ای نامه‌ای امضا کردند که حالا اگر انرژی هسته‌ای را متوقف کردید، اشکالی ندارد ولی با استناد به اندیشه متمایز امام ایستادیم و اجازه ندادیم این اتفاق بیفتد.

 

دیدگاه