برگزاری جشن ۴۵ سالگی انقلاب در سراسر کشور

مراسم چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی از اولین دقایق صبح روز یکشنبه (۲۲ بهمن ماه) در تهران و سراسر کشور آغاز شد و ایرانیان 45 سالگی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.

به گزارش جهان مانا، به گفته رییس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی مراسم دهه فجر در بیش از ۷۰ کشور از ۱۴۰ نقطه دنیا برگزار شد و ۷ هزار و ۳۰۰ خبرنگار داخلی و خارجی این مراسم را پوشش دادند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس از تهران گزارش کرد که در گرماگرم تداوم جنگ اسرائیل علیه فلسطینیان و گسترش تنش های ناشی از آن در خاورمیانه، ایرانیان چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفت.

به گزارش ایرنا، این خبرگزاری آمریکایی نوشت: هزاران ایرانی در خیابان‌ ها و میدان‌ های اصلی که با پرچم، پلاکارد و پارچه نوشته هایی با شعارهای انقلابی و مذهبی تزئین شده بودند، راهپیمایی کردند.

آسوشیتدپرس ادامه داد: در تهران، جمعیت پرچم‌ های ایران را به اهتزاز درآورده، شعار سر داده و پلاکاردهایی را حمل کردند که روی آن ها شعارهای "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" نوشته شده بود. در برخی نقاط مسیرهای راهپیمایی هم پرچم‌ های آمریکا و اسرائیل به آتش کشیده شد.

آسوشیتدپرس در ادامه این گزارش با اشاره به حضور بسیاری از مقام های عالی رتبه از جمله رئیس جمهوری ایران در مراسم تهران، به نقل از سخنرانی سید ابراهیم رئیسی در میدان آزادی نوشت که سازمان ملل باید "رژیم صهیونیستی" را اخراج کرده و "بمباران غزه باید هر چه سریعتر متوقف شود."

در مراسم تهران سرلشکر محمد سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سرلشکر اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضور داشتند. غلامحسین محسنی اژه ای رئیس قوه قضائیه نیز در راهپیمایی اصفهان شرکت کرد.

دیدگاه