در دیدار آیت‌الله هاشمی با متهم ردیف اول حمله به کوی دانشگاه چه گذشت؟

آیت الله هاشمی رفسنجانی بیست و نهم بهمن دیدار با متهم ردیف اول پرونده کوی دانشگاه را روایت کرده‌ است.

به گزارش جهان مانا، متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌خوانید.

پیش از ظهر، کمیسیون زیربنایی [مجمع تشخیص مصلحت نظام]، جلسه داشت. سیاست‌های کلی نظام در مکان‌یابی شهرها و ساختارکالبدی شهرها با معیارهای خاص، تصویب شد. قبل از شروع جلسه، حضار از تُند و تیز شدن لحن و عجله جریان‌های سیاسی، اظهار نگرانی کردند و گفتند، آقای [سید محمد] خاتمی، در جلسه دولت، از محاکمه آقای [مصطفی] تاجزاده [معاون سیاسی وزارت کشور] و احضار آقای [مرتضی] حاجی، وزیر تعاون، ابراز نارضایتی کرده و گفته است، نامه‌های او به رئیس قوه قضائیه، با جواب‌های بی‌ربط مواجه بوده و به وزرا گفته، خودتان را آماده کنید که به جرم همکاری با رئیس‌جمهور محاکمه شوید.

روزنامه‌های راست هم از لحن تُند صحبت آقای خاتمی [رئیس‌جمهور]، در اجلاس شوراهای امنیتی، انتقاد کرده‌اند. بعد از جلسه، آقای [غلامرضا] آقازاده [رئیس سازمان انرژی اتمی]، با گزارشی از ملاقات با رهبری گفت، به ایشان گفته است که دیگر نمی‌خواهد در این مسئولیت بماند، ولی رهبری گفته‌اند، بهتر است که بماند. ظهر، محسن هنگام ناهار، گزارش افتتاح مجموعه فرهنگی، خدماتی، ورزشی، مرکز اسناد و کتابخانه و موزه رئیس‌جمهور در رفسنجان را داد.

عصر، دکتر [هادی] ندیمی، رئیس دانشگاه شهید بهشتی، همراه آقای [احمد] بحرینی، نماینده ولی فقیه در دانشگاه آمدند و گزارشی از برنامه‌های مراسم ازدواج ۱۴ هزار دانشجو از دانشگاه‌های سراسر کشور دادند و خواسنتد که در جلسه افتتاحیه مراسم، شرکت کنم و هدیه‌ای هم به آنها بدهم. گفتند، با جذب کمک‌ها و هدایا، به هر زوج حدود یک میلیون تومان کمک می‌شود و هزینه مراسم هم از سوی ستاد پرداخت می‌شود. دکتر ندیمی، از کمبود اعتبارات دانشگاه‌ها، شکوه داشت.

سردار فرهاد نظری [فرمانده سابق نیروی انتظامی تهران بزرگ] که به عنوان متهم اول حمله به کوی دانشگاه، محاکمه و تبرئه شده است، آمد. شرح مبسوطی از مدافعات خود و جوسازی‌های دوم خردادی‌ها و سپس انفعال آنها داد و گفت، برای صدها نفر از افرادی که در آن جریان، علیه او اظهاراتی کرده‌اند، پرونده تشکیل داده و به تدریج به دادگاه شکایت می‌کند؛ منجمله آقایان [مصطفی] تاجزاده [محمدکاظم] کوهی [مدیرکل کوی دانشگاه تهران] [محمدعلی] ابطحی [رئیس دفتر رئیس جمهور] و [سیدمحمد] خاتمی و دفتر تحکیم وحدت و از مقاومت و دفاع مؤثر خودش، مبتهج است و از مسئولان بالا، به خاطر عدم حمایت از مأمور وظیفه‌شناس، گله‌مند است.

 

دیدگاه