اعمال بسته تحریم‌ سیزدهم اروپا علیه روسیه

وزرای اتحادیه اروپا از تصویب سیزدهمین بسته تحریمی علیه روسیه خبر دادند که در چارچوب آن اقدامات محدودکننده‌ای علیه ۱۰۶ شخص حقیقی و ۸۸ شخص حقوقی اعمال شد.

به گزارش جهان مانا، در بیانیه‌ای که از سوی شورا منتشر شده، آمده است: «شورای اتحادیه اروپا تصمیم گرفت که اقدامات محدودکننده‌ای علیه ۱۰۶ فرد و ۸۸ نهاد دیگر که مسئولیت اقداماتی را که تمامیت ارضی، حاکمیت و استقلال اوکراین را تضعیف یا تهدید می‌کند، اعمال کند».

 

بر اساس این بیانیه، لیست سیاه اتحادیه اروپا برای روسیه اکنون شامل بیش از دو هزار نفر و شرکت است. این سند نشان می‌دهد که در فهرست تحریم‌ها شرکت‌هایی از چین، سریلانکا، صربستان، قزاقستان، تایلند و ترکیه نیز دیده می‌شوند که بر اساس ادعای اتحادیه اروپا، اقدامات محدودکننده علیه روسیه را دور می‌زنند.

به عنوان بخشی از بسته سیزدهم تحریم‌ها، اتحادیه اروپا اقدامات محدودکننده‌ای را علیه ۲۷ شرکت از روسیه و هفت کشور دیگر (هند، چین، سری‌لانکا، صربستان، قزاقستان، تایلند، ترکیه) به اتهام حمایت از صنایع دفاعی روسیه و محدودیت‌های صادراتی اعمال کرد.

همچنین چهار شرکت از چین و یک شرکت از قزاقستان، هند، صربستان، تایلند، سریلانکا و ترکیه به دلیل تأمین قطعات الکترونیکی مجتمع نظامی-صنعتی روسیه تحریم شدند.

نام کانگ سون نام، وزیر دفاع کره شمالی نیز در بین اشخاص تحریم شده دیده می‌شود.

 

منبع: مهر
دیدگاه