مهاجری: آقای وزیر! مردم می‌فهمند می‌خواهید اسکل‌شان کنید. آنها اسکل نمی‌شوند، پس لااقل خودتان را اسکل نکنید!

فعال اصولگرا خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم نوشت: آقای وزیر! مردم می‌فهمند می‌خواهید اسکل‌شان کنید. آنها اسکل نمی‌شوند، پس لااقل خودتان را اسکل نکنید!

به گزارش جهان مانا،  متن کامل یادداشت تلگرامی محمد مهاجری خطاب به اسماعیلی بدین شرح است:

جناب وزیر ارشاد وقتی اسم معین- خواننده خارج از کشور- را می‌برد قند توی دلش آب می‌شود. چرا؟ کاملا روشن است. او هیچ و تاکید می‌کنم هیچ کاری برای فرهنگ و هنر مملکت نکرده و فقط دنبال آن است که خواننده‌ای را که بیش از 4دهه در غرب زندگی می‌کند به ایران بیاید و همین بشود " آس " او و این دستاورد را فروکند توی چشم دولت و خرامان آواز سر دهد که:"این منم طاوس علیین شده".

آقای وزیر! آقای معین لابد در میان بخشی از جامعه ما علاقمندانی دارد. اگر خواست بیاید قدمش روی چشم اما بقول هموطنان آذری زبان، شما را سنه نه؟ شما در این ماجرا سر پیازید یا ته پیاز؟ معین یک ایرانی است که آمدن و نیامدنش به خودش مربوط است و اگر قرار باشد وارد ایران شود تصمیمش با نهادها و دستگاههایی است که هیچکدام لازم نمی‌دانند حتی نظر وزیر ارشاد را جویا شوند.

آقای وزیر ارشاد! فرض کنیم معین به ایران بیاید؛ شما برای بقیه هنرمندان چه کرده‌اید که برای او بکنید؟ جز ممنوع‌التصویر کردن و بی‌احترامی و بلاتکلیف گذاشتن شان هنر دیگری داشتید؟ همین آقای علیرضا قربانی را توانستید جلوی تعطیلی کنسرتش را بگیرید؟ آخرش مجبور شدید قائم مقام خود را بفرستید تا با خواهش و تمنا کنسرت برگزار شود و می‌دانید که می‌دانم تصمیم برای مجوز آن کنسرت نه به وزارت ارشاد که به دستگاههای دیگر مربوط بود.

آقای وزیر! غیر از سه‌ چهارتا فیلم طنز که البته دست سازندگانشان درد نکند و انصافا هم کارهای قابل قبولی است، هیچ اتفاقی در صحنه هنر  کشور در دوران وزارت شما نیفتاده. نه در تئاتر، نه موسیقی، نه هنرهای تجسمی و... کاری که شما عاملش باشید انجام نشده.

ساده بگویم اگر دولت آقای رئیسی وزیر و وزارت ارشاد نداشت، هیچکس جای خالی‌اش را حس نمی‌کرد. مردم دست شما را خوانده‌اند. معین را بهانه کرده‌اید برای جبران همه ضعفهای  وزارتخانه. مردم می‌فهمند می‌خواهید اسکل‌شان کنید. آنها اسکل نمی‌شوند، پس لااقل خودتان را اسکل نکنید!

 

دیدگاه