درخواست 55 هزارنفره برای استیضاح وزیر کار

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضا شد

 

به گزارش جهان مانا به نقل از صفحه کارزار، این مطالبه به خاطر استقبال بالا در لیست پیگیری‌های ویژه کارزار قرار گرفته است.

در صفحه این کارزار آمده است:

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

آقای صولت مرتضوی، وزیر کار با سابقه دو سال تعیین حداقل دستمزد کارگران، بر خلاف معیارهای صریح قانون کار در ماده ۴۱، به کارگران کشور ثابت کرد کمترین دغدغه‌ای برای بهبود معیشت لگد مال شده‌ی آنان ندارد.

بنابراین ما در قدم دوم پویش #حداقل_دستمزد_۱۵میلیونی از شما می‌خواهیم مهم‌ترین مانع تعیین مزد بر اساس سبد معیشت، یعنی آقای صولت مرتضوی را استیضاح کنید.

کشوری که انقلاب و دفاع هشت ساله‌اش با خون و حماسه پابرهنگان و کوخ‌نشینان به ثمر نشسته، قطعا لیاقت وزیری را دارد که خود را مجری قانون بداند و به آن تمکین کند نه اینکه با آن مخالفت کند.

 

دیدگاه
  • بازنشسته تامین اجتماعی

    وزیر کار عملا شده غلتک و بختک چنبره زده روی منابع تامین اجتماعی و کار و بیمه و زندگی و معیشت کارگر و بازنشسته تامین اجتماعی ، آیا این وضعیت ناشی از اراده اوست یا دولت یا مجلس یا همگیشان ؟ پاسخ یکایک حضرات چیست تا تکلیفمان در رابطه با یکایکشان مشخص گردد .

  • بازنشسته

    مقایسه دستمزد ۲۰۲۴ در ایران و چند کشور منطقه بر اساس دلار/ کمترین دستمزد برای ایران ثروتمند!

    ایران : ۱۸۰
    فلسطین : ۷۷۸
    ارمنستان : ۵۴۱
    آذربایجان : ۴۹۴
    اردن : ۵۹۹
    عراق : ۵۸۳
    ترکمنستان : ۶۵۴
    کویت : ۱۸۵۴
    بحرین : ۱۷۲۸
    عربستان : ۱۷۸۸
    ترکیه : ۸۹۳

  • باز ایستاده

    روزگار چه خوب اثبات می‌کند که تا کسی خودش گدا و گدا زاده نباشد وقتی به منصب و قدرت برسد هیچوقت چشمش بدنبال جیب و منابع دیگران یعنی حق الناس و تصمیمات و عملکردش در جهت گدا سازی و گدا پروری هیچکس بخصوص کارگر ان و بازنشستگان نخواهد بود .

  • متخصص بازنشسته تامین اجتماعی

    🔻یک فعال کارگری: قدرت خرید دستمزد کارگران به پایین‌ترین میزان در تاریخ شورایعالی کار رسیده

    علیرضا خرمی، فعال کارگری:

    ▪️قدرت خرید دستمزد کارگران به پایین‌ترین میزان در تاریخ شورایعالی کار رسیده است. قبل از اتفاقات اخیر و گرانی دلار، دستمزد کارگران واقعاً ناچیز بود و تکافوی هزینه‌های خوراکی را نمی‌داد؛ حالا با گرانی ارز، سقوط دستمزد به شکل بی‌سابقه‌ای، سفره‌های کارگران را از رونق انداخته است؛ دیگر چیزی در سبد خرید کارگران باقی نمانده است

    ▪️کارگران متخصص و باسابقه، معمولاً مشمولِ سایر سطوح مزدی هستند که امسال حقوق‌شان ۲۲ درصد افزایش داشته است؛ در همین یک ماهِ فروردین، بسیاری از کالاها و خدمات بیش از ۳۰ درصد گران شده، تورم سال قبل هم حداقل ۵۰ درصد بوده؛ در واقع از آغازِ فروردین ۱۴۰۲ تا پایان فروردین امسال، حداقل ۷۰ یا ۸۰ درصد تورم روی سبد معیشت خانوارها داشتیم اما افزایش دستمزد کارگران متخصص کشور که سرمایه ملی هستند و چرخ‌های اقتصاد را می‌گردانند، فقط ۲۲ درصد بوده است.| ایلنا


    @tejaratnews