نیویورک‌تایمز از قول دو مقام اسرائیلی؛

گزینه پاسخ نظامی اسراییل به ایران پس از تماس بایدن و نتانیاهو کنار گذاشته شد

دو مقام اسرائیلی گفتند که گزینه پاسخ احتمالی - حمله تلافی جویانه ای که برخی از اعضای کابینه پیشنهاد کرده بودند - پس از گفتگوی تلفنی نخست وزیر بنیامین نتانیاهو با بایدن در روز شنبه کنار گذاشته شد.

به گزارش جهان مانا، به گفته دو مقام اسرائیلی، کابینه جنگی اسرائیل امروز بعدازظهر تشکیل جلسه خواهد داد تا در مورد چگونگی واکنش به حمله ایران گفتگو کند.

بنابر خبر انتخاب، آنها گفتند که گزینه پاسخ احتمالی - حمله تلافی جویانه ای که برخی از اعضای کابینه پیشنهاد کرده بودند - پس از گفتگوی تلفنی نخست وزیر بنیامین نتانیاهو با بایدن در روز شنبه کنار گذاشته شد. 

مقامات در مورد محتوای تماس بین رهبران توضیح بیشتری ندادند.

بایدن: اسرائیل مهار حمله ایران را پیروزی بداند و واکنش نشان ندهد

در همین حال، شبکه آمریکایی ان‌بی‌سی گزارش داد که جو بایدن در گفت‌وگوی تلفنی بامداد یکشنبه با بنیامین نتانیاهو از اسرائیل خواست به «پیروزی» به‌دست آمده کنونی اکتفا کرده و از حمله به ایران خودداری کند.

روزنامه اسرائیل هیوم، حامی دولت این کشور، نیز با انتشار مطلبی مشابه نوشت بایدن ضمن تأکید دوباره بر «تعهد آهنین» آمریکا به اسرائیل، به بنیامین نتانیاهو گفت موفقیت اسرائیل با همکاری آمریکا و کشورهای متحد در مهار حملات نظامی ایران را که موجب کمترین آسیب به اسرائیل شد، «پیروزی» بداند و از نشان دادن واکنش بیشتر خودداری کند.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا یکشنبه در گفت‌وگو با ان‌بی‌سی اظهار داشت آقای بایدن معتقد نیست که حمله نظامی ایران به اسرائیل الزاما به یک جنگ گسترده‌تر تبدیل خواهد شد.

 

دیدگاه
آخرین اخبار
بازار