خرازی: اقدام اسراییل بعد از عملیات ایران علیه تاسیسات هسته‌ای اصفهان نبود و فقط می‌خواستند یک پایگاه‌ نظامی را هدف قرار دهند

کمال خرازی درباره اقدام اسرائیل بعد از انجام عملیات وعده صادق گفت: اقدام علیه تاسیسات هسته ای ایران نیز نبود، بلکه می‌خواستند صرفا یکی از پایگاه‌های نظامی را هدف قرار دهند. اگر آن‌ها بخواهند جسارت کنند و به تاسیسات هسته ای ایران لطمه بزنند، سطح بازدارندگی ما متفاوت خواهد شد.

 

کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در گفت وگویی درباره اقدام اسرائیل علیه ایران چند روز پس از انجام عملیات وعده صادق گفت:  آنچه اتفاق افتاد، استفاده از یک پرنده کوچک بود که از قبل به شیوه های جاسوسی به ایران فرستاده بودند؛ نه اینکه از اسرئیل حمله ای انجام دهند. در گذشته هم پرنده های کوچک را به طرقی به ایران فرستاده بودند تا در شرایط خاصی عملیات انجام دهند. این‌ها در واقع آزار دادن است، وگرنه عملیات نظامی تلقی نمی‌شود، چنانکه کوادکوپتر آن‌ها نتوانست آسیبی وارد کند.

به گزارش ایسنا وی در ادامه افزود: این اقدام علیه تاسیسات هسته ای ایران نیز نبود، بلکه می‌خواستند صرفا یکی از پایگاه‌های نظامی را هدف قرار دهند. اگر آن‌ها بخواهند جسارت کنند و به تاسیسات هسته ای ایران لطمه بزنند، سطح بازدارندگی ما متفاوت خواهد شد. ما تا به حال بازدارندگی را در سطح متعارف تجربه کردیم. اگر آن‌ها بخواهند به توانایی‌های هسته‌ای ایران ضربه بزنند، طبیعتا می‌تواند موجب تغییر دکترین هسته ای ایران شود.

 

دیدگاه
  • کرامت سلیمی

    اقای کمال خرازی وزیر خارجه پیشین ایران گفته اند که ایران دکترین هسته ای خود را تغییر خواهد داد. رسانه های امریکایی این حرف اقای خرازی را اینگونه تعبیر کرده اند که منظور اقای خرازی ساختن بمب اتمیست و اعلام کرده اند که ایران هرگز به بمب اتمی نخواهد رسید.

    سوال این است که امریکایی ها از کجا می دانند که ایران هرگز به بمب اتمی نخواهد رسید.

    پاسخ این سوال این است که امریکایی ها خودشان به خوبی از حقیقت بمب اتمی خبر دارند و می دانند که بمب اتمی یک خالی بندی و یک فریبکاریستو ان چیزی که در هیروشیما و ناکازاکی رخ داد یک نمایشنامه هالیوودی و یک فریبکاری نظامی بوده است.

    و دولت امریکا 80 سال با کمک دولتها و سازمانهای هوچی گر به دروغ واانمود به داشتن چنین سلاحی می کرد و به دروغ وجهه یک ابرقدرت بلامنازع را به خود می گرفته است.

    قبلا ترامپ هم اعلام کرده بود که ایران هیچگاه به سلاح هسته ای نخواهد رسید.

آخرین اخبار
بازار