هنرمندان در مراسم تشییع پیکر فریماه فرجامی چه گفتند؟

مراسم تشییع پیکر فریماه فرجامی بازیگر سینما و تئاتر امروز ۱۳ تیر ماه ۱۴۰۲ با حضور جمعی از اهالی هنر در خانه هنرمندان برگزار شد

 

 

در ابتدای این مراسم احترام برومند گفت: امروز اینجا همه ما صاحب عزا هستیم و واژه تسلیت بر زبان همه ما جاری است. همه ما به تئاتر و سینمای ایران تسلیت می‌گوییم. فریماه فرجامی عزیزمان را خیلی زودتر از آنچه که فکر می‌کردیم در اوج زیبایی و محبوبیت بازیچه دست تقدیر شد. سال‌ها بود که بود، اما پرده سینما و صحنه‌های تئاتر از حضورش محروم ماند.او ساده‌دل بود، مهربان و صمیمی و رفیق بود. استعدادش در بازیگری را به سواد و دانشش بیفزایید می‌شود فریماه فرجامی، اما خیری از زندگی ندید. بدون اینکه شاد باشد لبخند می‌زد و هرگز لب به گلایه نمی‌گشود. سینمای ایران هرگز فریماه فرجامی را از یاد نخواهد برد.

در ادامه مرضیه برومند نیز اظهار کرد: من اصلا دلم نمی‌خواست حرف بزنم و تا دیروز هم سعی داشتم از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کنم. به من گفتند تو مدیر خانه سینما هستی.  فریماه هنرمندی قدر و بازیگری توانا بود، او مدارج ستاره شدن را به سرعت طی کرد و درخشش در آسمان هنر همیشه دیده میشد و خیلی زود در هاله‌ای از غبار پنهان شد.

در ادامه این مراسم مسعود فروتن بیان کرد: من شانس این را داشتم که چند ماهی با او در سریالی کار کردم. نگران انتخاب نقش اول بودم، وارد که شدم فریماه به من گفت برای سریالت به من پیشنهاد نمی‌دهی؟ من تئاتر را ندیدم و رفتم فیلمنامه را خیلی سریع به او رساندم و فردا صبح به من گفت حاضر است در این سریال کار کند. نظم و ترتیب فریماه عجیب بود و دائم نگران کار خودش بود. یاد فریماه همیشه و همه جا در ذهن ما هست، سادگی و صداقتی که در چشمانش موج میزد و در زندگی‌اش جریان داشت امیدوارم در زندگی ما هم جریان داشته باشد.

ایرج راد دیگر سخنران این مراسم نیز گفت: از جانب خانه تئاتر درگذشت فریماه فرجامی را به همه هنرمندان تئاتر و سینمای این مملکت تسلیت می‌گویم. فریماه فرجامی دختر تئاتر بود، در دانشگاه هنر‌های دراماتیک درس تئاتر خواند و کارش را آغاز کرد و با بزرگان هنر تئاتر همکاری کرد. هنرمند تئاتر باید دارای سلامت روح و جسم باشد و باید توان این را داشته باشد که هر شب کار یک نمایش را به سرانجام برساند. درباره فریماه فرجامی بیشتر از کار‌های سینمایش می‌گویند، او در ارتباط با رفتار، کار، صداقت و انضباط تئاتر پخته شد و به سینما آمد. 

در ادامه این مراسم ابوالفضل پورعرب نیز تاکید کرد: در مورد خانم فرجامی حرف‌های زیاد نیم‌خواهم بگویم همه حرف‌ها گفته شد، او واقعا آفاق بود و آفاق رفت، خیلی مظلومانه، غمگین و غمگینانه رفت. 

قطب‌الدین صادقی به عنوان دیگر سخنران این مراسم گفت: مرگ حق است و یک روز سراغ همه ما می‌آید، فریماه همه مصالح یک بازیگر بزرگ را داشت، تشخص خانوادگی، زیبایی و سوادش همگی مصالح لازم برای یک بازیگر بزرگ بود که در او وجود داشت.

 

دیدگاه