همزمانی انتصاب شریعتمداری به سرپرستی کیهان و محاکمه مهدی نصیری در دادگاه + عکس

امروز مدیرمسئولی حسین شریعتمداری در کیهان 30 ساله شد. روزنامه های سراسری کشورمان در تاریخ 2 دی 1372 خبر انتصاب حسین شریعتمداری را به عنوان مدیرمسئول روزنامه کیهان منتشر کردند.

به گزارش جهان مانا، تیتری که روزنامه کیهان برای حکم رهبر انقلاب برای نماینده جدید خود در موسسه کیهان، انتخاب کرده بود، این جمله آیت الله خامنه ای در حکم صادرشده توسط ایشان بود: « رهبر انقلاب: هدایت افکار، تبیین حقایق و دفاع در برابر تهاجم بیگانگان تکلیف مهم مطبوعات است»

پیش از شریعتمداری، سید محمد اصغری سرپرست قبلی کیهان بود که رهبر انقلاب، در حکم خود برای شریعتمداری سرپرست جدید، اصغری را «از رجال شایسته فرهنگی» توصیف می کنند.

اما نکته جالب آنکه در این شماره روزنامه، خبر برگزاری دادگاه روزنامه کیهان هم منتشر شده است که با شکایت 5 شاکی برگزار شده بود.

نکته جالبتر آنکه روزنامه کیهان، گزارش جلسه این دادگاه را به همراه دفاعیات مدیرمسئول وقت روزنامه کیهان یعنی مهدی نصیری منتشر می کند.

5 شاکی این روزنامه که جلسه رسیدگی به شکایتشان در اول دی 72 برگزار شد، عبارت بودند از:عبدالمهدی آل طاها ، صدا و سیما، برخی از قضات دیوانعالی کشور، غلامحسین سالمی و رییس سابق دادگستری اسلام آباد.

همچنین حجج الاسلام مروی و شبیری به همراه آقایان دکتر پورنجاتی ، الهام ، رفیع و مهاجرانی و هادوی، به عنوان اعضای هیات منصفه در این دادگاه حضور داشتند.

علت شکایت شاکیان و متن دفاعیات و همچنین حاشیه های این دادگاه را می توانید در ادامه بخوانید.

دفاعیات مدیرمسئول کیهان در سال 72

دیدگاه