رونمایی از سردیس شهید سلیمانی در دانشگاه تهران/ ارایه تندیس نماد مقاومت به داریوش ارجمند

سردیس شهید سلیمانی دوشنبه شب در نخستین آیبن اعطای تندیس دانشگاه تهران به نمادهای مقاومت با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران، سید محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران، مصطفی چمران رییس شورای شهر، ناصر ابوشریف نماینده جنبش حهاد اسلامی فلسطین و جمعی از شخصیت های، سیاسی، علمی و فرهنگی در دانشگاه تهران رونمایی شد.

به گزارش جهان مانا، محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این مرسم گفت: یادمان باشد که اگر امروز در کمال امنیت می توانیم زندگی کنیم و فعالیت های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی را در جامعه انجام دهیم نتیجه از خودگذشتگی شهدای نظام جمهوری اسلامی ایران در سراسر ایران است.

وی افزود: شهیدان سلیمانی، موسوی، همدانی، شمسی پور و هزاران شهیدی که در قربت جان خود را تقدیم نظام کردند پیشگاه خداوند جایگاه ویژه ای دارند و خداوند آنها را عزیز پنداشته است.

زلفی گل گفت: مردم ایران با هر سلیقه سیاسی، قومیتی، نژاد و زبان برای خانواده شهدا احتران ویژه ای قائل هستند، خداروشکر که خانواده شهدا چشم و چراغ ایران هستند.

وزیر علوم ادامه داد: برگزاری پاسداشت شهدا در دانشگاه تهران به جوانان می گوید که هر فردی برای نظام جمهوری اسلامی ایران گذشت و ایثار داشته باشد قدر می بیند و بر صدر می‌نشیند.

وی گفت: تاریخ پس از پیروزی انقلاب نشان داده که هر فردی که بر خلاف خواست شهدا و آزاداگان گام بردارد، حتما عاقبت بخیر نمی شود زیرا خاک جمهوری اسلامی ایران برگرفته از خون هزاران شهید و جانبازان است.

داریوش ارجمند بازیگر سینما نیز که به او تندیس نماد مقاومت دانشگاه تهران اعطا شد، در این مراسم گفت: به ۲ منظور در این برنامه حضور دارم، یکی قدردانی از یک مادر که مادر همه جهان است و تولدش نزدیک است. همه ما تربیت شدگان دست مادر هستیم و شما دیدید که حاج قاسم چگونه کف پای مادر را بوسید، او هم تربیت شده مادر خویش است.

وی گفت: در یکی از بیلبوردهای شهر که روی دیوار نصب شده، حاج قاسم در آن گفته بود آرزو نداشتم تفنگ در دست بگیرم، زیرا او مرد فرهنگی بوده و هنوز هم هست.

این بازیگر سینما ادامه داد: ای کاش می توانستیم فرهنگ حاج قاسم را توسعه دهیم زیرا او درون مایه فرهنگ است و بنده حاج قاسم سلیمانی را دنباله همه فرهنگ و شاهنامه می دانم.

 

منبع: ایرنا
دیدگاه