از شطرنج تا دعا در مراسم اعتکاف مدرسه مروی

مراسم معنوی اعتکاف، همزمان با سراسر کشور شنبه ( ۷ بهمن ۱۴۰۲ ) در مسجد مدرسه مروی تهران برگزار شد.

مراسم اعتکاف یا «ایام البیض» از اذان صبح سیزدهم ماه رجب آغاز و هنگام اذان مغرب روز پانزدهم رجب به پایان می‌رسد.

 

به گزارش جهان مانا، مدرسه مروی در واکنش به این گزارش تصویری، متنی را از حال و هوای حاضران در مراسم اعتکاف ، جهت انتشار فرستاده است که در ادامه می بینید:

«مسجد سپهسالار شاهد است که چگونه این نوجوانان در امواج متلاطم و خروشان دنیای فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، دل از همه چیز کنده اند و در طبق اخلاص گذاشته و با همان شوخی های دوران نوجوانی به نماز می ایستند و با خدا راز و نیاز می کنند.

هنوز تا اذان ظهر ۱۵ رجب که آخرین روز اعتکاف است، بیش از یک ساعت مانده و برخی از معتکفان که شب زنده داری آخرین شب اعتکاف را غنمیت شمرده و تا سحر به دعا و عبادت مشغول بودند، همچنان استراحت می کردند. به سراغ یکی از همین نوجوانان رفتم و بیدارش کردم و گفتم «چرا تا الان خوابیده ای؟» و او با نگاه معصومانه اش گفت «دیشب تا دیر وقت بیدار بودیم.» معتکف دیگر که شاهد گفت و گوی ما بود، گفت «سحری هم نخورده»

حالا نیم ساعت تا اذان ظهر باقی است، یک نوجوان را میان معتکفان می بینم درحالی که مشغول نماز است و قنوت گرفته، صحنه ای زیبا آفریده و دست های کوچک خود را به درگاه الهی بلند کرده است. میکروفون را به سمتش می گیرم و می پرسم «هنوز اذان نگفته اند، چه نمازی می خوانی؟» و او با همین سن و سال کم، نه خود را می بازد و نه نماز خود را می شکند، فقط لبخندی می زند ولی با تکان دادن سر، پاسخم را می دهد.

بعضی از بچه های کم سن و سال را دیدم که بیتوته کرده اند و معتکف نیستند، با این سن کمشان خوب دوام می آورند، ۱۰ یا ۱۱ ساله بودند، شطرنج هم بازی میکردند، شاید در این سن اینگونه بهتر عاشق خانه خداشوند، هم می بینند که چگونه میشود با خداوند راز و نیاز کرد، هم تکرار می کننند و هم بعضا بازی های کودکانه‌شان را با تعصب انجام میدهند ..

مجموع همه این ها باهم باعث می شود؛ از آن کودک میپرسم، سال دیگه هم می آیی؟

میگوید حتما اگر خانواده ام اجازه دهند...

مراسم اعتکاف و بیتوته به همت مجموعه  مکتب الزهرا (س) و همچنین به کمک حوزه علمیه مروی در مسجد سپهسالار قدیم و مشارکت ۱۸۰ نوجوان برگزار شد.

این مراسم در دو بخش بیتوته برای نوجوانان غیر مکلف و اعتکاف برای نوجوانان مکلف به همراه مراسمهای مختلف معنوی از جمله تک خوانی ذاکرین نوجوان، کارگاه های آشنایی با احکام ، هیأت، جلسات سخنرانی و .. برگزار شد.

 

منبع: ایرنا
دیدگاه
آخرین اخبار
بازار