سوژه شدن دوباره " پپ گواردیولا ": پسرم از دخترم زیباتر نیست!

پپ گواردیولا، در پاسخ به این سوال که قهرمانی در کدام لیگ برایش لذت‌بخش‌تر بوده است از مثالی عجیب استفاده کرد و گفت کسی نمی‌تواند پسرش را زیباتر از دخترش بداند.

پپ گواردیولا دوباره سوژه شد: پسرم از دخترم زیباتر نیست!پپ گواردیولا بدون شک یکی از بهترین مربیان هم‌نسل خود بوده و حتی بسیاری او را بهترین مربی این نسل می‌دانند.

 

در واقع گواردیولا در تاریخ فوتبال از نظر آمار کسب افتخار در جایگاه سوم قرار دارد و تنها میرچا لوچسکو و سر الکس فرگوسن موفقیت‌هایی بیشتر از او در کارنامه دارند. این در حالی است که دوران حرفه‌ای پپ هنوز به پایان نرسیده و او زمان دارد تا به آن دو اسطوره دنیای مربیگری برسد.

پپ گنجینه‌ای از افتخارات تیمی و فردی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به قهرمانی در لیگ‌های اسپانیا، آلمان و انگلیس و همچنین دو قهرمانی در چمپیونزلیگ با باشگاه دوران نوجوانی و جوانی‌اش، بارسلونا، اشاره کرد.

گواردیولا که به خاطر صحبت‌های گاه عجیبش در مصاحبه با خبرنگاران مشهور است در گفتگو با برنامه فوتبال‌دیلی بار دیگر جملاتی جالب به زبان آورد که او را سوژه رسانه‌ها کرده است.

او ابتدا در پاسخ به این سوال که از جام‌هایی که تا کنون فتح کرده کدام را دشوارتر می‌داند گفت: "این فصل لیگ برتر خیلی سخت بود. به خاطر کیفیت آرسنال. اما در گذشته هم رقابت با لیورپول خیلی خیلی سخت بود. در بارسا هم یادم می‌آید که رقابت با رئال مادرید واقعا سخت بود؛ بنابراین نمی‌شود گفت این تیم از فلان تیم بهتر است یا این لیگ از فلان لیگ سخت‌تر است. نه همه آن‌ها واقعا سخت هستند. "

جمله جالب پپ زمانی مطرح شد که از او پرسیده شد قهرمانی در کدام لیگ برایش لذت‌بخش‌تر بوده است. گواردیولا در پاسخ گفت: "این سوال را هم نمی‌شود جواب داد. کسی نمی‌تواند بگوید پسرم برایم از دخترم زیباتر است"!

گواردیولا در این فصل بار دیگر نشان داده که چرا از او به عنوان یک نابغه فوتبالی و یکی از بزرگ‌ترین مربیان تاریخ یاد می‌کنند. با اینکه در جریان فصل جاری لیگ برتر تیم او برای هفته‌های متمادی از آرسنال عقب افتاده بود و صدر جدول را به میکل آرتتا واگذار کرده بود، ولی پپ با استفاده حداکثری از لغزش‌های آرسنال به آن‌ها نزدیک شد و در روز‌های اخیر در مهم‌ترین بازی فصل موفق شد توپچی‌ها را با نتیجه ۴-۱ در هم بکوبد و قدم مهمی در راه قهرمانی بردارد.

 

منبع: ورزش3
دیدگاه