لبخند معنادار کیروش به گل به خودی شجاع خلیل‌زاده!/ اختلاف پنهانی جام جهانی در برنامه فردوسی‌پور تکرار شد

برنامه فوتبال ۱۲۰ تصویری از کارلوس کیروش منتشر کرد که پس از گل به خودی شجاع خلیل‌زاده لبخندی زده و با تکان دادن سر با بغل دستی خود روی سکوها مشغول صحبت شد!

در دیدار الاهلی و قطر اس‌سی که تیم الاهلی دو بازیکن ایرانی خود یعنی شجاع خلیل‌زاده و محمد حسین کنعانی زادگان را در ترکیب اصلی خود داشت با دو گل شکست خورد.

در این بازی شجاع خلیل‌زاده نمایش ناامید کننده ای در این بازی داشت تا جایی که یک گل به خودی زد و روی گل دوم هم مقصر بود تا شب تلخی را تجربه کند.

نکته قابل تأمل که در تصاویر تلویزیونی مشاهده شد کارلوس کیروش سرمربی جدید تیم ملی قطر بود. مرد پرتغالی به ورزشگاه رفته بود تا عملکرد بازیکنان قطری دو تیم را تماشا کند اما روی یک مدافع مغضوب سابق هم زوم کرده بود؛ شجاع خلیل‌زاده!

رابطه کارلوس کیروش و شجاع خلیل‌زاده پس از خط خوردن مدافع مازندرانی در آستانه جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل و اعتراض تند و مصاحبه شجاع علیه مرد پرتغالی تیره و تار شد. کیروش قید این مدافع مشهور را در دو دوره جام ملت‌های آسیا و جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نیز زد و به رغم آمادگی شجاع خلیل‌زاده او را دعوت نکرد. شجاع در این سال‌ها در اکثر مصاحبه‌هایش به کیروش کنایه می‌زد و از هرفرصتی برای انتقاد از او استفاده می‌کرد. حتی در جریان درگیری‌های شدید برانکو و کیروش، شجاع طرف برانکو بود و علیه کیروش موضع می‌گرفت.

بعد از جدایی کیروش، شجاع در زمان ویلموتس هم به تیم ملی دعوت نمی‌شد ولی با آمدن اسکوچیچ، خلیل‌زاده نه تنها به تیم ملی بازگشت، بلکه در یک بازی بازوبند کاپیتانی تیم ملی را به بازو بست. شجاع در کنار کنعانی زادگان به مهره‌های دفاعی ثابت تیم ملی تبدیل شدند و انصافا هم عملکرد بسیار خوبی داشتند.

خلیل‌زاده و کنعانی زادگان به واسطه چند سال بازی در پرسپولیس، تیم ملی و هم اکنون در الاهلی، خیلی با هم هماهنگ هستند و خیلی‌ها معتقدند، این دو باید در کنار هم در جام جهانی فیکس بازی کنند و تیم ملی باید از هماهنگی این دو بازیکن نهایت استفاده را ببرد. بعد از جدایی اسکوچیچ و بازگشت کیروش، خیلی‌ها فکر می‌کردند شجاع جایی در لیست کیروش نخواهد داشت و رنگ جام جهانی را نخواهد دید اما مرد پرتغالی این بازیکن را دعوت کرد اما چه دعوتی؟!

یکی از آماده‌ترین بازیکنان ایران در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر حتی یک دقیقه هم فرصت بازی پیدا نکرد!

آری، کیروش او را با خود به جام جهانی برد اما یک دقیقه هم به شجاع بازی نداد تا این ذهنیت به وجود بیاید که مرد پرتغالی مصاحبه‌های خلیل‌زاده را فراموش نکرده است! هرچند این اختلاف در طول برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خیلی رسانه ای نشد اما همه متوجه عمق آن شدند.

با دیدن تصویر عجیب لبخند زدن و سرتکان دادن کارلوس کیروش یک بار دیگر ثابت شد ماجرای مرد پرتغالی و شجاع خلیل‌زاده هنوز به پایان نرسیده و سرمربی جدید تیم ملی قطر نتوانسته است این مدافع سرشناس ایرانی را ببخشد!

 

دیدگاه