۲ شرط مهم ساپینتو برای تمدید با استقلال چیست؟

ریکاردو ساپینتو، سرمربی پرتغالی مایل به تمدید قرارداد با آبی‌هاست اما چند شرط مهم دارد.

 

بعد از جدایی علی فتح‌الله‌زاده از استقلال، حالا حجت کریمی در تلاش برای بالا بردن محبوبیتش نزد هواداران استقلال است. او غیر از اینکه تلاش‌های خاص خودش را برای گرفتن پست مدیرعاملی استقلال برای فصل آینده آغاز کرده، به موضوع تمدید قرارداد ریکاردو ساپینتو هم فکر می‌کند تا شاید این اتفاق بتواند شانس ابقایش در استقلال را به‌عنوان مدیرعامل بیشتر کند. البته وزارت ورزش دیروز اعلام کرد که برخلاف اعلام سازمان خصوصی‌سازی، مجامع ۲باشگاه استقلال و پرسپولیس بعد از پایان لیگ برتر و جام حذفی برگزار خواهد شد که با این شرایط احتمال تغییر در مدیریت هر دو باشگاه وجود دارد. با این حال، کریمی بدون اطمینان قطعی از ماندنش در استقلال، در تلاش است تا ماجرای تمدید قرارداد با ساپینتو را به شکل مثبتی جلو ببرد.

آیا ساپینتو باید بماند؟

بحث تمدید قرارداد ساپینتو در حالی توسط کریمی دنبال می‌شود که برخی ‌پیشکسوتان استقلال در چند روز گذشته به این موضوع اشاره کرده‌اند که باشگاه باید بعد از اتمام فصل و مشخص‌شدن قهرمان جام‌حذفی، در مورد کادر فنی تصمیم بگیرد.

ساپینتو قهرمانی در لیگ برتر را از دست داده و حالا تنها امیدش برای کسب جام، مربوط به بازی‌های جام حذفی است و اگر استقلال قهرمان این جام هم نشود، قطعا منتقدان این مربی بیشتر خواهند شد. مسئله مهم دیگر مربوط به حاشیه‌ها و محرومیت‌های این مربی است که با انتقادهای زیادی روبه‌رو شده ولی مسئله مهم اینجاست که ساپینتو نزد هواداران استقلال مربی محبوبی است و این یک امتیاز مهم برای مربی پرتغالی محسوب می‌شود.

ساپینتو دوست دارد بماند

ساپینتو دوست دارد فصل بعد هم در فوتبال ایران فعالیت کند و حتی به نزدیکانش گفته جو فوتبال ایران را دوست دارد. با این حال، ساپینتو چند شرط مهم برای تمدید قرارداد دارد که در این زمینه با مدیر برنامه‌هایش صحبت کرده است. کریمی هم چند روز پیش مذاکراتی را با مدیر برنامه‌های این مربی انجام داد و قرار شد دوباره طرفین در مورد جزئیات با یکدیگر جلسه داشته باشند. با این حال، نماینده ساپینتو در جلسه با مدیران استقلال به چند موضوع مهم اشاره کرد. مسئله اول مربوط به طلب ساپینتو از باشگاه استقلال است و این مربی از باشگاه خواسته که حق و حقوقش را بابت این فصل پرداخت کنند تا برای فصل بعد پای میز مذاکره بنشیند. مسئله دیگری که برای ساپینتو اهمیت دارد، جذب بازیکنان جدید برای فصل آینده و موقعیت کلی باشگاه در این زمینه است. او در شرایطی به استقلال آمد که تیم را خودش نبسته بود و بحران مالی هم اجازه نداد که در نیم‌فصل بازیکن بگیرد ولی ساپینتو تأکید کرده که باشگاه باید برای جذب نفرات موردنظرش شرایط خوبی داشته باشد.

هرچند استقلال باید مبلغ قرارداد ساپینتو را برای فصل بعد بالاتر ببرد، ولی بعید است طرفین در این زمینه اختلافی با هم داشته باشند ولی مربی پرتغالی از نحوه اسکان در تهران هم در این فصل رضایت نداشت و زندگی در هتل موضوعی نیست که برای ساپینتو خوشایند باشد. او از باشگاه خواسته که برایش خانه تهیه کنند. از طرفی راننده شخصی این مربی هم در طول فصل یکی دو بار تغییر کرد که این موضوع هم برای ساپینتو قابل‌قبول نبود. مهم‌ترین جلسه ساپینتو با مدیران استقلال برای تمدید قرارداد بعد از بازی با تراکتور یا بعد از اتمام جام حذفی برگزار خواهد شد و اگر اتفاق عجیبی رخ ندهد، ‌می‌توان پیش‌بینی کرد که طرفین به این همکاری ادامه دهند.

 

دیدگاه