حمله به مرد پرتغالی: در هیچ تیم بزرگی کار نکردی!

ژرژه ژسوس، سرمربی مشهور پرتغالی فنرباغچه به خاطر صحبت در مورد لیگ ترکیه و قائل شدن اعتباری پایین برای این لیگ از سوی سرمربی تیم قهرمان سوپرلیگ مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

پس از قهرمانی گالاتاسرای در سوپرلیگ ترکیه، اوکان بوروک، سرمربی این تیم، فرصت را غنیمت شمرد و به شدت به ژرژه ژسوس، سرمربی پرتغالی فنرباغچه تاخت.

ماجرا از این قرار است که ژسوس در یک گفتگو با اسپور توتو، سطح لیگ ترکیه را زیر سوال برده بود و به نوعی اعتباری برای این لیگ و همچنین مربیان ترکی قائل نشده بود. صحبت هایی که به مذاق بوروک خوش نیامده و حالا او در انتقاد از ژسوس صحبت کرده است.

مربی تیم قهرمان سوپرلیگ ترکیه می‌گوید: "او مردی نیست که لیگ های زیادی دیده باشد. برای من عجیب است که مربی ای که در هیچ لیگ بزرگی در اروپا کار نکرده است به لیگ ترکیه امتیاز پایینی دهد. وقتی ایکاردی، مرتنس، زانیولو به ترکیه امتیاز می دهند، می توانم درک کنم، اما خنده دار است که مردی که در هیچ لیگ بزرگی در اروپا کار نکرده، فکر می کند لیگ ترکیه بی ارزش است."

او در ادامه گفت: "نه تنها ژسوس، بلکه مربیان خارجی دیگری هم که به ترکیه می آیند همیشه ترکیه را دست کم می گرفتند. و هیچ یک از آنها موفق نشده اند. 16 قهرمان آخر مربیان ترک هستند! موفقیت مربیان ترکیه ای نیز دست کم گرفته شد. ما باید این نگرش را تغییر دهیم و 16 قهرمانی برای این کار کافی است."

فنرباغچه

منبع: ورزش3
دیدگاه