کریمی: شاید به مربی خارجی ریال بدهیم تا خودش ارز بخرد!

سرپرست باشگاه استقلال می‌گوید تغییرات مدیریتی این باشگاه تاثیری در روند انتخاب سرمربی جدید ندارد.

حجت کریمی، سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال در حاشیه مجمع عمومی امروز (یکشنبه) این باشگاه اظهار کرد: امروز مجمع برگزار شد و با دو عضو هیات مدیره خداحافظی کردیم که جا دارد از زحماتی که در این دو سال کشیدند، تشکر کنم.

او در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به باخبری از تصمیمات امروز مجمع، تصمیم به قرار دادن مومنی و مظلومی در کمیته فنی گرفت؟ گفت: من عرض کردم که تا ثانیه آخری که هستیم، خدمتمان را می‌کنیم و هیچ خبری از اتفاقات امروز نداشتیم. من نمی‌دانستیم که قرار است آقای مومنی و مظلومی از هیات مدیره جدا شوند.

سرپرست باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال که آیا تغییرات مدیریتی در روند انتخاب سرمربی تاثیرگذار خواهد بود؟ بیان کرد: هیچ تاثیری ندارد. مذاکرات در حال انجام است. اگر قرار باشد کسی هم جای من بیاید، این مذاکرات ادامه پیدا می‌کند. ما تمام گزینه‌ها را بررسی می‌کنیم؛ هم مربیان ایرانی و هم مربیان خارجی. ما اعلام کردیم که هر مربی خارجی بخواهد برای مربی‌گری باشگاه استقلال بیاید به ایران تشریف بیاورد و شرایط را ببیند. به نظرم اشتباه است که یک ماه در کشورهای حاشیه خلیج فارس برای مذاکرات صرف کنیم.

او درباره مطرح شدن نام کارو، سرمربی پیشین رئال مادرید گفت: آن را بررسی می‌کنیم. چند مربی درخواست کرده‌اند که به ایران بیایند و امکانات باشگاه استقلال را ببینند.

کریمی در واکنش به مطرح شدن نام نکونام، منصوریان، الهامی و ربیعی به عنوان گزینه‌های داخلی استقلال اظهار کرد: ما تمام این گزینه‌ها را بررسی می‌کنیم و این گزینه‌ها درست است. ما بیشتر دوست داریم که مربی ایرانی داشته باشیم ولی نمی‌خواهیم دستمان خالی باشد. ما نمی‌خواهیم مثل پارسال زمان را از دست بدهیم.

او در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا باتوجه به قوانین جدید نقل و انتقالاتی، با مربی خارجی قرارداد ریالی می‌بندند؟ توضیح داد: قوانین شرایط را سخت کرده است و باید راهکاری راجع به آن پیدا کنیم. می‌توانیم قرارداد ریالی ببندیم و خود مربی خارجی برود و ارز بخرد. ما بدون واسطه با مربیان خارجی در حال مذاکره هستیم. دو، سه مربی ایتالیایی حضور داشتند که مدیربرنامه‌هایشان مخالفت کردند و ما هم به خواسته آن‌ها تن ندادیم.

سرپرست باشگاه استقلال در واکنش به بی‌علاقگی مدیران این باشگاه به ادامه همکاری با ساپینتو اظهار کرد: ما تمایل به ادامه همکاری داشتیم و روز آخر هم قرارداد جدید را برای آقای ساپینتو ایمیل کردیم. همان روز او اعلام خداحافظی کرد. ما ۷۵۰ هزار دلار برای او فرستادیم اما جای تعجب است که او به خاطر ۲۰۰ هزار دلار به قبرس رفت که جای تعجب دارد. ما نمی‌توانیم همه چیز را مثل فیش پادوانی منتشر کنیم.

کریمی درباره شرایط محبی و قایدی توضیح داد: آقای محبی با استقلال قرارداد دارد اما آقای قایدی باید به تیمش برگردد و آن‌جا باید تیم شباب الاهلی تصمیم بگیرد. من فکر نمی‌کنم قایدی پیشنهادی داشته باشد. قایدی یک سال قرضی در استقلال حضور داشت و حالا که به باشگاهش برگشته باید با این باشگاه مذاکره کنیم که اگر شد دوباره او را در استقلال داشته باشیم. درباره محبی هم همچنان قرارداد داریم و اگر ۶۰۰ هزار دلار پرداخت کنیم، او تحت مالکیت باشگاه استقلال درمی‌آید ولی هنوز این مبلغ را پرداخت نکردیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا با جلالی قرارداد جدید امضا شده است؟ گفت: ایشان قرارداد داشتند و فسخ قراردادش غیرقانونی بود. مطمئن باشید بازیکنانی که در فصل قبل بودند، امسال هم می‌مانند و نمی‌توانند یک طرفه قراردادشان را فسخ کنند.

سرپرست باشگاه استقلال درباره فشار هواداران بیان کرد: فشار زیاد است. ما در این دو ما یکسری کارهای زیرساختی انجام داده‌ایم که از مدیران قبلی باقی مانده بود. باید با صبر جلو برویم.

کریمی در پایان درباره شرایط اخذ مجوز حرفه‌ای گفت: من این موضوع را پیگیر هستم و ول کن ماجرا نیستیم. ما یک سال برای جلوگیری از این اتفاق وقت داشتیم که اقدامی انجام نشد.

 

دیدگاه