رای کمیته انضباطی برای فینال پرحاشیه صادر شد؛

محرومیت ۱۸ ماهه یک ملی‌پوش

رای کمیته انضباطی درخصوص دیدار پرحاشیه فینال لیگ برتر هندبال صادر شد.

کمیته انضباطی فدراسیون هندبال پس از بررسی و دریافت نظرات مقامات و ناظران مسابقه فینال برگشت سی و پنجمین دوره لیگ برتر هندبال مردان بین تیم‌های فولاد سپاهان اصفهان و نیروی زمینی شهید شاملی کازرون که سوم خرداد امسال به میزبانی سالن هندبال فدراسیون هندبال برگزار شد، رای خود را در خصوص حواشی این دیدار صادر کرد. 

۵۰ میلیون جریمه نقدی و جبران خسارت وارد شده به فدراسیون برای تیم شاملی

براساس آرای صادره تیم نیروی زمینی شهید شاملی به دلیل تخلفات تماشاگران منتسب به این تیم، فحاشی به بازیکنان و تماشاگران حریف و همچنین ورود و تخریب عمدی اموال فدراسیون، به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی به اضافه جبران خسارات وارد شده به فدراسیون حسب اعلام بعدی محکوم شد. 

۴۰ میلیون جریمه نقدی برای تیم سپاهان 

همچنین کمیته انضباطی فدراسیون هندبال تیم سپاهان اصفهان را به دلیل توهین تماشاگران منتسب به این تیم به تماشاگران حریف و درگیری فیزیکی به ۴۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد. 

۱۸ ماه محرومیت و ۱۰ درصد مبلغ کل قرارداد فصل قبل برای مهرداد صمصامی 

کمیته انضباطی فدراسیون هندبال در خصوص تخلفات صورت گرفته توسط آقای مهرداد صمصامی عضو تیم شاملی کازرون به دلیل رفتار خارج از شئونات ورزشی و فحاشی و توهین به داور (مقامات رسمی مسابقه) و با توجه به وجود سوابق قبلی و تکرار تخلفات وی را به استناد مواد ۳۳ و ۷۴ از آیین‌نامه انضباطی به ۱۸ ماه محرومیت و پرداخت معادل ۱۰ درصد از مبلغ کل قرارداد فصل قبل بعنوان جریمه نقدی محکوم کرد. 

مهرداد صمصامی برای فصل جدید با تیم پلیمر خلیج‌فارس که تازه به لیگ برتر وارد شده است قرارداد بسته است. همچنین او عضو تیم ملی است. صمصامی پیش از این در بهمن ۹۹ در حالی که عضو تیم خائیز دهدشت بود به دلیل رفتار خارج از روحیه ورزشی به پرداخت ۱۰ میلیون تومان جریمه نقدی و ۶ ماه محرومیت تعلیقی تا پایان سال جاری محکوم شده بود که بعد در جلسه استیناف بخشیده شد.

۳ جلسه محرومیت برای بهرام رستمی

این کمیته آقای بهرام رستمی را نیز به دلیل درگیری با خبرنگار و انداختن دوربین نامبرده به ۳ جلسه محرومیت محکوم کرد لکن به دلیل عدم وجود سابقه قبلی، وی را مستحق تخفیف دانسته و محرومیت نامبرده را یک جلسه لازم الاجرا و ۲ جلسه به مدت ۶ ماه تعلیق در نظر گرفت.

دو جلسه محرومیت برای محمد صفری

آقای محمد صفری به دلیل پرخاشگری نسبت به داور و ناظر (مقامات رسمی مسابقه) به دو جلسه محرومیت محکوم شد اما این کمیته به دلیل عدم وجود سابقه قبلی وی را مستحق تخفیف دانست و محرومیت نامبرده را یک جلسه لازم‌الاجرا و یک جلسه تعلیق به مدت ۶ ماه در نظر گرفت.

بازی دو تیم در فصل بعد بدون تماشاچی و در شهر ثالث 

همچنین بازی دو تیم در فصل آتی به دلیل تخلفات مکرر تماشاگران در شهر ثالث و بدون حضور تماشاگران و به انتخاب کمیته مسابقات فدراسیون هندبال برگزار خواهد شد. 

این رای ظرف مهلت ۷ روز قابل تجدیدنظر خواهی در کمیته استیناف فدراسیون هندبال است.

 

منبع: ايسنا
دیدگاه