تغییر وضعیت استقلال از سبک ساپینتو به کی‌روش

تیم استقلال در شرایطی نتیجه بازی دوستانه مقابل هوادار را واگذار کرد که این تیم در بحران تغییر وضعیت تاکتیکی قرار دارد.

شاگردان جواد نکونام در بازی تدارکاتی اخیر مقابل هوادار از تیمی چهار گل خوردند که در تاریخ بیست و ششم فروردین ماه سال جاری همین تیم را با نتیجه شش بر یک شکست داده بودند. آن روز مهدی قایدی و محمد محبی دو مهاجم گلزن استقلال در خط حمله آتش این تیم حضور داشتند. اما نکته مهم دیگری در اتفاقات این روزهای باشگاه استقلال که موجب سردرگمی بازیکنان تیم شده بحث تغییر تاکتیک از روش بازی تیم ساپینتو به نکونام است.

بازیکنان فعلی استقلال که این روزها در تمرینات برای حضور در لیگ برتر آینده مشغول تمرین هستند تا دهم خرداد ماه سال جاری یعنی روز دربی فینال جام حذفی با سبک و سیاقی فوتبال بازی می‌کردند که سرمربی قبلی پرتغالی استقلال آن را در تیمش به خوبی جا انداخته بود.

ساپینتو

فوتبال هجومی تیم استقلال در نیم فصل دوم به قدری جذاب بود که حتی پیشکسوتان این باشگاه هم که مخالف ساپینتو بودند لب به تحسین این تیم پرداختند. اما بعد از وقفه‌ای به وجود آمده بین فصل قبل و شروع تمرینات جدید، سرمربی تازه وارد این تیم با تفکراتی کاملاً دفاعی تیم استقلال را تمرین می‌دهد تا تیمش را برای حضور در مسابقات فصل آینده آماده کند.

این جابجایی تاکتیکی و تغییرات عمده موجب شد تا در کنار نبودن مهره‌های تاثیرگذار و البته بحران‌های مالی و مدیریتی در باشگاه، زمینه ساز شکست ۴ گله تیم استقلال بشود. به نظر می‌رسد جواد نکونام برای تغییر وضعیت و سوئیچ کردن از سیستم تهاجمی تیم ساپینتو به روش تدافعی و محتاطانه خودش که خیلی‌ها آن را با سیستم فوتبال کی روش در تیم ملی مقایسه می‌کنند استقلال را آماده بازگشت به لیگ برتر کند.

طبق اعلام سازمان لیگ مسابقات فصل بیست و سوم لیگ برتر از تاریخ دوازدهم مرداد آغاز می‌شود که استقلال باید در اولین هفته در شهر آبادان به مصاف تیم صنعت نفت برود. مسابقه در هوای داغ جنوب روبروی تیم تهاجمی عبداله ویسی که کوهی از انگیزه است و البته با تیمی بازی دارد که با زعم اکثر کارشناسان بحرانی ترین تیم این روزهای لیگ برتر و گرفتار در مشکلات عدیده مالی و یارگیری است.

 

دیدگاه