تاج: بعضی از قراردادهای استقلال باید تعدیل شود​

رییس فدراسیون فوتبال می‌گوید به زودی مشکلات استقلال حل خواهد شد و خیالش در این رابطه جمع است.

مهدی تاج درباره جلسه‌اش با علی خطیر، مدیرعامل باشگاه استقلال اظهار کرد: استقلال از پرافتخارترین تیم‌های آسیاست و برای ما می‌تواند افتخار آفرینی کند. اولین مساله گفت‌وگویمان رفع موانع این تیم در آسیا بود. به زودی آقای خطیر و مجموعه‌شان این موانع را رفع خواهند کرد. دیگر شاهد حذف استقلال نخواهیم بود و در جام باشگاه‌های آسیا می‌توانیم تیم معتبری داشته باشیم. خیالم جمع است که مشکلات استقلال حل خواهد شد.

او ادامه داد: مطمئنم استقلال شرایط خوبی را رقم خواهد زد و بعضی از موانع مالی‌اش رفع خواهند شد. مشکلاتی برای ثبت قراردادشان و سقف بودجه‌شان داشتند، سقف بودجه ما همانی است که اعلام کردیم و تغییری در آن نخواهیم داشت. استقلال بابت قراردادهای قبلی‌اش بدهی‌هایی دارد و پنجره‌شان بسته است و برای ثبت قرارداد مشکل دارند. ما شاهد تیم پرنشاط و قوی باشیم.

رییس فدراسیون فوتبال اضافه کرد: استقلال بعضی از قراردادهایش را تعدیل خواهد کرد و به خودش کمک می‌کند. سازمان لیگ هم فدراسیون هم موانع ثبت قرارداد در خصوص بدهی‌ آن‌ها حل خواهد کرد. ان‌شاءالله شرایط بسیار خوبی در آینده خواهند داشت. لیگ ما با حضور استقلال، پرسپولیس، سپاهان، تراکتور و گل گهر و دیگر تیم‌هایمان پرنشاط‌تر می‌شود و نباید در زمینه موانع باشگاهی مثل استقلال نگرانی داشته باشیم.

تاج در رابطه با دریافت حق پخش تلویزیونی گفت: اگر می‌بینید تیم‌هایی مثل استقلال مشکل دارند، دلیلش همین حق پخش است. ۷۰ درصد از درآمدهای پرسپولیس و استقلال می‌تواند همین حق پخش باشد. محل ارجاعش در حال حاضر کمیته تلفیق مجلس است. امروز نامه‌ای برای آقای قالیباف ارسال کردیم و مطمئنم او به همه باشگاه‌ها احترام خواهد گذاشت. امروز با صدا و سیما جلسه داریم تا درباره حق پخش بازی‌های جام باشگاه‌ها و جام ملت‌های آسیا صحبت کنیم و مدیرانش به اینجا می‌آیند و باب مذاکره باز می‌شود تا این موانع را رفع کنیم. ما به نمایندگی از کنفدراسیون فوتبال آسیا برای جام ملت‌ها و جام باشگاه‌های آسیا قرارداد می‌بندیم.

او درباره احتمال تعویق لیگ برتر و حضور بانوان در ورزشگاه‌ها گفت: لیگ باید با الزامات قانونی‌اش برگزار شود. رییس سازمان لیگ به من نامه نوشت و من هم این نامه را به همراه نامه فیفا برای وزارت کشور و دکتر میراحمدی فرستادم. ان‌شاءالله این هفته جلسه‌ای قبل از لیگ برگزار خواهد شد و مشخص می‌شود که لیگمان به چه شکل اداره خواهد شد. باید صبر کرد. آقای مهدی و حراست ما اکنون در وزارت کشور هستند و دنبال حل موانع پیش رو هستیم.

رییس فدراسیون فوتبال درباره رفع مشکلات استقلال گفت: من نمی‌توانم تضمین دهم اما اوضاع استقلال را با حضور خطیر و نکونام خوب می‌بینم. فدراسیون فوتبال هم کمال همکاری را با آن‌ها خواهد داشت. من در جلسه قبلی هم به نکونام گفتم که فدراسیون فوتبال حمایت می‌کند. این مدل استقلال فقط با پول حل نخواهد شد و با ساختن حل می‌شود. توفیقات خریدنی نیستند بلکه ساختنی‌اند. ابتدا باید موانع حذفشان حل را کنند که مطمئنم حل خواهد شد. قول نمی‌دهم اما مطمئنم که حل خواهد شد و دیگر شاهد حذف استقلال نخواهیم بود.

 

منبع: ايسنا
دیدگاه