رکوددار پرتاب نیزه را از خوابگاه اخراج نکردیم، خواهش کردیم اردو را ترک کنند!

افشین داوری اخراج رکورددار پرتاب نیزه ایران از خوابگاه آفتاب انقلاب را رد کرد و گفت: در حال تعمیر خوابگاه‌های آفتاب انقلاب هستیم و از دختران و پسران حاضر در خوابگاه خواهش کردیم تا زمان بهسازی و بازسازی خوابگاه، اردو را ترک کنند.

علی فتحی‌گنجی رکورددار پرتاب نیزه ایران چندی پیش در گفت‌وگویی به انتقاد از شرایط خود در خوابگاه مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب پرداخت که وضعیت اسکان و تغذیه مناسبی نداشت. در پی این ماجرا فتحی‌گنجی مدعی است که فدراسیون او را از خوابگاه اخراج کرده است.

افشین داوری، سرپرست فدراسیون دوومیدانی ایران در مورد این ورزشکار گفت: فتحی گنجی یکی از استعدادهای درخشان ماست، حتی درخواست دادم که بردار آقای حسین شایان از سوئد برایش نیزه مناسب تهیه کند چون برد نیزه فعلی او بین ۵۰ تا ۶۰ متر است. از طرفی یکی از ورزشکارانی بود که برای اعزام به قهرمانی آسیا و در صورت ثبت حد نصاب لازم برای بازی‌های آسیایی در نظر داشتیم.

او در این مورد افزود: موافقت خروج از کشور این ورزشکار را برای شرکت در قهرمانی آسیا گرفتیم اما پاسپورتش به دست ما نرسید. از آنجایی که سرباز است باید نیروهای نظامی موافقت می‌کردند و علی‌رغم اینکه با مسئولان ارتش تماس گرفتم و خیلی پیگیر شدم، در نهایت نتوانستیم اعزامش کنیم.

داوری در واکنش به ادعای اخراج این ورزشکار از خوابگاه آفتاب انقلاب به دلیل انتقاد از فدراسیون، بیان کرد: چنین چیزی صحت ندارد. در حال تعمیر خوابگاه‌های آفتاب انقلاب هستیم. این کار را از قبل شروع کردیم اما الان شتاب بیشتری داده‌ایم. بنابراین از دختران و پسران حاضر در خوابگاه خواهش کردیم تا زمان بهسازی و بازسازی خوابگاه، اردو را ترک کنند. تنها کسی که الان در خوابگاه این مجموعه حضور دارد احسان حدادی است که در یک اتاق تقریبا کامل اسکان دارد. بقیه اتاق‌ها خالی شده و در حال بازسازی هستیم.

او در این مورد افزود: نمی‌دانم دوستان از این موضوع چه برداشتی کرده‌اند اما هدفگذاری ما تعمیر این خوابگاه‌هاست چون بهمن ماه میزبان قهرمانی داخل سالن آسیا هستیم و نماینده کنفدراسیون آسیا شهریور ماه برای بازدید از تجهیزات و امکانات به ایران می‌آید.

داوری در واکنش به اینکه فتحی‌گنجی انتقاد داشته که چرا در هتل اسکان داده نشده است، گفت: قبل از قهرمانی آسیا یک رکوردگیری گذاشتیم و افرادی که به آن رسیدند یا نزدیک شدند به تیم ملی راه پیدا کردند. فتحی گنجی در آن مسابقات به حدنصاب لازم نرسید. از آنجایی که سرباز است درخواست داشت به پادگان نرود و از خوابگاه استفاده کند که موافقت کردیم اما تنها افرادی وارد هتل و سیستم پشتیبانی فدراسیون شدند که رکوردهای مد نظر را آوردند.

داوری با بیان اینکه فتحی‌گنجی در مرحله اول لیگ شرکت نکرد و فرصت‌ها را از خودش گرفته است، ادامه داد: این ورزشکار استعداد خوبی است و هرچند به این مسابقات نرسید اما در آینده از او انتظار داریم و حمایتش می‌کنیم. می‌تواند ۸۰ متر و شاید بالاتر هم پرتاب کند. به همین دلیل امکانات لازم را تهیه می‌کنیم تا چنین افراد مستعدی استفاده کنند.

 

منبع: ايسنا
دیدگاه