نقش تاثیر گذار نوه بنیان‌گذار عربستان در خرید جدید الهلال!

باشگاه الهلال به صورت رسمی اعلام کرد که هزینه‌های انتقال یاسین بونو را یک شاهزاده سعودی پرداخت کرده است.

انتقال یاسین بونو به الهلال شب گذشته و در شرایطی رخ داد که باشگاه سعودی در متن بیانیه‌ای که پس از جذب سنگربان مراکشی منتشر کرد، مدعی شد که تمام هزینه.های مربوط به انتقال این دروازه‌بان را یک شاهزاده عربستانی پرداخت کرده است.

یاسین بونو

ولید بن طلال بن عبدالعزیز نام این فرد است. او نوه ملک عبدالعزیز آل سعود، بنیانگذار پادشاهی عربستان سعودی و برادرزاده پادشاهانِ بعدی آن کشور است. پدربزرگ مادری او ریاض الصلح، رئیس اولین دولت مستقل لبنان بود و به همین دلیل ولید بن طلال دارای تابعیت دوگانه سعودی - لبنانی است.

او یک تاجر سعودی است که یکی از بزرگترین سرمایه گذاران جهان به شمار می‌رود. در سال 2004، مجله فوربس، الولید را با ثروت 21 میلیارد دلاری به عنوان چهارمین مرد ثروتمند جهان معرفی کرد. سال‌ها بعد، مجله آمریکایی او را با ثروتی معادل 13.3 میلیارد دلار در رده 22 ثروتمندترین افراد جهان در سال 2009 قرار داد. او 23 دکترای افتخاری را از دانشگاه‌های مختلف در سراسر جهان دریافت کرده است.

 نقش تاثیر گذار نوه بنیان‌گذار عربستان در خرید جدید الهلال!

نکته جالب اینکه ولید بن طلال سال‌ها پیش با پرداخت تمام هزینه‌های جذب محمد الدعیع، او را به الهلال آورده بود. بازیکنی که به یکی از بزرگترین دروازه‌بان‌های تاریخ فوتبال عربستان تبدیل شد و حتی توانست عنوان بهترین گلر قرن آسیا را نیز به خود اختصاص دهد.

حالا این شاهزاده میلیاردر سعودی حاضر شده است برای حضور یاسین بونو در دروازه الهلال، هزینه‌های مربوط به انتقال این بازیکن را پرداخت کند. طبق اعلام فابریزیو رومانو، بونو با قراردادی 21 میلیون یورویی راهی عربستان شده که هزینه‌های آن را ولید بن طلال پرداخت کرده است.

 نقش تاثیر گذار نوه بنیان‌گذار عربستان در خرید جدید الهلال!

الهلال که پیش از این موفق شده بود نیمار، مالکوم، ساویچ، روبن نوس و کالیدو کولیبالی را به خدمت بگیرد و حالا یاسین بونو به ششمین خرید بزرگ این تیم در پنجره زمستانی تبدیل می‌شود.

منبع: ورزش3
دیدگاه